روستای خرو یا روستای ماسوله ای خراسان کجاست؟

به گزارش اخذ ویزا، اگر به دنبال چند روز استراحت، تجربه زندگی روستایی و گشت و گذار در کوچه باغ های زیبا و طبیعیت سرسبز باشید، روستای خرو نیشابور بهترین انتخاب است. عطار نیشابوری در کتاب تذکره الاولیا از زیبایی روستای ماسوله ای خراسان بسیار گفته است، روستایی که در ادامه از طبیعت، تاریخ و مردمان آن برایتان می گوییم. در گذشته به این روستا خروعلیا و خرو سفلی نیز می گفتند و همانند امروز این منطقه به طبیعت، باغ های میوه و آثار تاریخی خود شهرت داشته است. اهالی شهرهای اطراف خصوصا نیشابور، روستای خرو را به آلوهاش می شناسند. این روزها اما آوازه آلوهای روستا به تمام ایران رسیده و نام پایتخت آلوی ایران را بدست آورده است. اگر علاقمند به تاریخ و معمای باشید، بازدید از مناطق دیدنی خرو نیشابور قطعا برایتان جذاب است. روستای خرو معماری پلکانی دارد و گویی خانه ها لابه لای درختان پنهان شده اند. مانند بسیاری از نواحی ایران، بهار بهترین فصل بازدید از روستای ماسوله ای خراسان است.

روستای خرو یا روستای ماسوله ای خراسان کجاست؟

کمی بیشتر درباره روستای خرو

این روستا با معماری پلکانیش گویی شما را به بهشت می برد، بهشتی پر از باغ های میوه، نسیم خنک و آبشارهای پرآب. همان قدر که قدم زدن در کوچه باغ های روستا لذت بخش است، تماشا و عکاسی کردن نیز تجربه ای دلچسب به حساب می آید، بنابراین از اهالی سراغ بهترین منطقه برای تماشا و عکاسی را بگیرید. این روستا دو آبشار دیدنی دارد، اولی ششو که از بهم پیوستن 6 رودخانه کوچک شکل گرفته و دیگری آبشار رودمیان که از رودخانه ای با همین نام سرچشمه گرفته و به رودخانه خرو می ریزد. علاوه بر آبشار، این روستا ییلاق زیبایی دارد که برای رسیدن به آن، راه پیچ در پیچ کوهستان را باید طی کرد. بعد از کمی پیمایش به ییلاقات جنوبی منطقه مانند زشک و دهبار می رسید و آنجاست که معنی این جمله را درک می کنید که این روستا پله پله شما را به بهشت می برد. هرچند خطر جدی در گشت و گذارها شما را تهدید نمی کند، اما امکان بروز سیلاب در فصل بهار وجود دارد. بارش سیل آسا باران می تواند سیلاب به وجود بیاورد، بنابراین به هیچ عنوان در کنار رودخانه که یکی از مناطق دیدنی خرو نیشابور محسوب می گردد، چادر نزنید.

سوغات روستای خرو نیشابور

همانطور که گفتیم، نام پایتخت آلوی ایران را به این روستا داده اند، بنابراین آلوهای روستا می تواند بهترین سوغات برای شما باشد. روستای ماسوله ای خراسان در تمام طول سال آلو دارد. به غیر از آلو، این روستا ریواس هم دارد. مزه ترش و شیرین ریواس های تازه که در اردیبهشت چیده می شوند و شربت آن ها، فراموش نشدنی است. اگر به صنایع دستی علاقمند باشید نیز، قالیچه های دستباف و سبدهای حصیری انتخاب مناسبی برای خریدند.

اقامت

برای اقامت در روستای خرو نیشابور دو گزینه پیش روی شما است، ماندن در خانه ای روستایی و یا کمپ کردن در حاشیه روستا. اگر به دنبال خانه روستایی یا باغ باشید، به راحتی می توانید با قیمتی مناسب پیدا کنید. اگر هم به دنبال کمپ کردن در اطراف روستا باشید؛ کافیست وارد باغ ها نشوید. البته بسیاری از افراد بعد از گشت و گذاری چند ساعته به شهر نیشابور برمی گردند.

آدرس روستای خرو

برای رسیدن به روستای تاریخی خرو می توانید از وسیله نقلیه شخصی یا عمومی بهره ببرید. ماشین های سواری روستای خرو را می توانید درپنجراه نیشابور پیدا کنید. اگر هم می خواهید سوار اتوبوس شوید، باید به حاشیه میدان بار نیشابور بروید. این روستا در بیست کیلومتری شهر نیشابور واقع شده است و اگر با خودرو شخصی خودتان راهی سفر شده اید، کافیست تا به دنبال تابلوی روستا در حاشیه جاده باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 341

به "روستای خرو یا روستای ماسوله ای خراسان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای خرو یا روستای ماسوله ای خراسان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید