روسیه: توافق اتحادیه اوراسیا با ایران نزدیک است

به گزارش اخذ ویزا، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با تاس گفت که اتحادیه مالی اوراسیا (EAEU) ممکن است زودتر از سایر کشور ها با ایران به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری دست یابد.

روسیه: توافق اتحادیه اوراسیا با ایران نزدیک است

به گزارشتسنیم به نقل از تاس، الکسی اورچاک، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با تاس خاطرنشان کرد که اتحادیه مالی اوراسیا (EAEU) ممکن است زودتر از سایر کشور ها با ایران به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری دست یابد.

وی روز آدینه در حاشیه چهاردهمین مجمع مالی بین المللی روسیه - دنیا اسلام: انجمن کازان در پاسخ به این سوال که اتحادیه اوراسیا با کدام کشور ها به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری نزدیکتر است، گفت: ما با ایران نزدیکتریم.

آندری اسلپنف، وزیر تجارت کمیسیون مالی اوراسیا EEC پیشتر اعلام نموده بود که توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و ایران ممکن است در اوایل امسال میلادی امضا گردد.

اتحادیه مالی اوراسیا بر پایه اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس در سال 2015 تأسیس شد. بعداً ارمنستان و قرقیزستان نیز به آن پیوستند.

وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی گفته است که این اتحادیه یکی از پویاترین انجمن های منطقه ای و در حال توسعه است. تقریباً 185 میلیون مصرف کننده را متحد می نماید و کل عایدی ناخالص آن بیش از 2 تریلیون دلار است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2435

به "روسیه: توافق اتحادیه اوراسیا با ایران نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: توافق اتحادیه اوراسیا با ایران نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید