روسیه چهارمین واکسن خود اسپوتنیک لایت را عرضه کرد

به گزارش اخذ ویزا، مطابق اعلام وزارت بهداشت روسیه چهارمین واکسن روسی، اسپوتنیک لایت، در روسیه استفاده می گردد وعمدتا برای افراد زیر 60 سال مورد تزریق قرار می گیرد.

روسیه چهارمین واکسن خود اسپوتنیک لایت را عرضه کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش، وزارت بهداشت روسیه خاطرنشان کرد که واکسن اسپوتنیک لایت، در روسیه استفاده می گردد وعمدتا برای افراد زیر 60 سال مورد تزریق قرار می گیرد.

پیش از این گزارش شده بود که اسپوتنیک لایت به خارج از کشور صادر می گردد و اسپوتنیک وی همچنان ابزار اصلی واکسیناسیون در روسیه است.

پیش از این در تاریخ 16 اردیبهشت، واکسن کرونای تک دُزی اسپوتنیک لایت (واکسن سبک شده) در روسیه به ثبت رسید، اثربخشی آن 79.4 درصد است که این رقم از بسیاری از واکسن های دو مرحله ای بیشتر است.

صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد، کف وزارت بهداشت روسیه، مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالای و این صندوق، ثبت واکسن تک دُزی اسپوتنیک لایت ضد کرونا را اعلام می نمایند. مقدار اثربخشی این واکسن %79.4 است. شاخص اثر بخشی حدود هشتاد درصدی واکسن بیشتر از شاخص بسیاری از واکسن های دو. دُزی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1958

به "روسیه چهارمین واکسن خود اسپوتنیک لایت را عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه چهارمین واکسن خود اسپوتنیک لایت را عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید