سیگنال هایی که می توانند از مغز و چشم در برابر پیری محافظت نمایند خبرنگاران

به گزارش اخذ ویزا، دانشمندان آمریکایی در آنالیز جدید خود، به ارزیابی سیگنال هایی پرداخته اند که می توانند در فرایند پیری، محافظ مغز و شبکیه چشم باشند.

سیگنال هایی که می توانند از مغز و چشم در برابر پیری محافظت نمایند خبرنگاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از فلوریدا نیوز تایمز، دانشمندان بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود (St. Jude Childrens Research Hospital) آمریکا در حال آنالیز سیگنال هایی هستند که از ماهیچه اسکلتی به مغز فرستاده می شوند و بر آن تاثیر می گذارند.

این گروه پژوهشی، مگس های میوه و مدل های پیشرفته ای از سلول های مغز را مورد آنالیز قرار دادند. دانشمندان بر سیگنال هایی تمرکز کردند که ماهیچه اسکلتی آن ها را ارسال می نماید. آن ها دریافتند که این سیگنال ها، بر آنزیمی موسوم به Amyrel amylase مبتنی هستند.

دانشمندان دریافتند که تقلید از این سیگنال ها می تواند از مغز و شبکیه چشم در برابر پیر شدن محافظت کند. این سیگنال ها کار خود را با پیشگیری از تجمع پروتئین انجام می دهند. یافته ها نشان می دهند که شاید تنظیم این سیگنال دهی بتواند به غلبه بر بیماری هایی مانند فراموشی و آلزایمر یاری کند.

فابیو دمونتیس (Fabio Demontis)، از اعضای این گروه پژوهشی گفت: ما دریافتیم که واکنش ناشی از عضله نه تنها می تواند بر عضله تاثیر بگذارد، بلکه به کنترل کیفیت پروتئین در بافت هایی مانند مغز و شبکیه یاری می نماید. این واکنش می تواند طی فرایند پیری، از مغز و شبکیه محافظت کند.

این پژوهش در مجله Cell Metabolism به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1755

به "سیگنال هایی که می توانند از مغز و چشم در برابر پیری محافظت نمایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال هایی که می توانند از مغز و چشم در برابر پیری محافظت نمایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید