شرکت ملی گاز برای شرایط اضطراری آماده است

به گزارش اخذ ویزا، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ اس ئی) شرکت ملی گاز ایران از برگزاری رزمایش تاب آوری شبکه سراسری گاز در شرایط اضطراری به دلایل مسائل پدافندی و احتمال فرضی توقف اضطراری تولید در پارس جنوبی خبر داد.

شرکت ملی گاز برای شرایط اضطراری آماده است

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن نیا، در نشستی که امروز (سه شنبه، 27 آبان ماه) در این باره و با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اعضای کمیته بحران و شرایط اضطراری این شرکت و اعضای پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: در این رزمایش به صورت فرضی مقدار تولید سایت یک پارس جنوبی از دست رفت و این رزمایش در واقع، آمادگی مجموعه مدیریت تولید، انتقال و توزیع شرکت ملی گاز ایران در این شرایط اضطراری را ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: این رزمایش با هدف سنجش آمادگی شرکت ملی گاز ایران در بخش مدیریت دیسپچینگ گاز برای پایداری شبکه در شرایطی که مقدار قابل توجهی از گاز تولیدی کشور در فصل سرد به دلایل پدافندی قطع شود، همچنین شناسایی نقاط ضعف یا نقاط قابل بهبود، ارزیابی و ارتقای سطح آمادگی شرکت و برنامه ریزی های لازم برای شرایط سخت تر و چالش های بیشتر، انجام شد.

رئیس اچ اس یی شرکت ملی گاز شرح داد: با برگزاری این رزومایش با فرض قطع گاز سایت یک پارس جنوبی، وضع پایداری شبکه را با توجه به اقدام های ابتکاری و عملیاتی فوری بررسی کردیم که خوشبختانه با حضور کمیته های مختلف پارس جنوبی در سطح یک، منطقه ویژه اقتصادی در سطح دو و شرکت ملی گاز ایران در سطح سه، ادامه یافت و همه از آمادگی کامل و قابل توجه شرکت ملی گاز ایران در عبور از بحران شرایط اضطراری پیش آمده مطمئن شدیم.

بهمن نیا اظهار کرد: با برگزاری این رزمایش همچنین از چابکی شرکت ملی گاز ایران در برخورد با این موضوع و تغییر آرایش تولید، مصرف و کنترل مصارف و تولید، طوری که در انجام فعالیت های حیاتی و حساس کشور، هیچ گونه وقفه ای ایجاد نشود نیز اطمینان کسب کردیم.

وی درباره چگونگی برگزاری این مانور گفت: در این رزمایش پس از اعلام وضع فرضی شرایط اضطراری در پارس جنوبی، همه اقدام های کلیدی که به مدیریت پایداری شبکه گاز مربوط می شد، پایش شد و طبق اطلاعات شبیه سازی شده شرایط اضطراری، از اطمینان لازم در کنترل و رسیدن به شرایط ایده آل پایدار، با وجود قطع گاز بخشی از پارس جنوبی، اطمینان شد.

به گفته رئیس اچ اس یی شرکت ملی گاز، اقدام های اجرا شده و برگزاری این رزمایش، نشان داد این شرکت در مسائل پدافندی قابلیت و توانایی لازم را برای مقابله با آثار احتاقتصادی تغییرات جدی دارد و می تواند با شرایط پیش آمده وضع پایداری گاز را در شبکه حفظ کند.

بهمن نیا یادآور شد: البته انتظار می رود با رسیدن به ماه های سردتر سال همسو با فعالیت های جامع تمرین و برخورد با شرایط اضطراری، بحث مربوط به کنترل مصرف برای مصرف کنندگان عمده ما در بخش خانگی، تجاری و صنعتی با الزام رسیدن به یک مصرف بهینه مورد توجه قرار گیرد.

وی در خاتمه گفت: آمادگی برای بازیابی پایداری شبکه در این رزمایش و رسیدن به این چابکی در کار، از جمله اهدافی بود که در این رزمایش محقق شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1329

به "شرکت ملی گاز برای شرایط اضطراری آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ملی گاز برای شرایط اضطراری آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید