طباطبایی: مربی دیگری به جز سوکولف ندارم، سربازی ما را از شطرنج دور می نماید

به گزارش اخذ ویزا، نایب قهرمان برق آسای آسیا گفت: حضور سرمربی خارجی در ایران برای ما بسیار مفید است، خوب است اگر بیشتر هم برای تمرین به ایران بیاید اما بودجه فدراسیون کفاف نمی دهد.

طباطبایی: مربی دیگری به جز سوکولف ندارم، سربازی ما را از شطرنج دور می نماید

سید محمد امین طباطبایی در گفت و گو با خبرنگاران، بعد از نایب قهرمانی شطرنج آسیا اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا قوی ترین شطرنج بازان آسیا شرکت می نمایند، این مسابقات هم سطح بالایی داشت. بزرگان زیادی در این مسابقات بودند و خداراشکر توانستم خودم را نشان دهم و به نایب قهرمانی برسم. بعد از آن هم در مسابقات آزاد چین حاضر شدم، البته نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم. مسابقات چین در کل سخت است، چون بازیکنان آن ها از سطح خودشان بالاتر هستند. علاوه بر این ها چین از نظر غذا و اختلاف ساعتی سفر بسیار سختی است. همه این مسائل در چین باعث شد نتوانم نتیجه ای که می خواهم را بگیرم.

وی در خصوص مسابقات پیش روی خود گفت: چند مسابقه در ایران همچون جام فجر و جام ستارگان در پیش دارم اما مسابقه اصلی که برای آن برنامه داریم، مسابقات تیمی قهرمانی دنیا است و همه تمرکزمان روی آن مسابقات خواهد بود.

نایب قهرمان برق آسای آسیا گفت: من در این دوره از رقابت های سریع و برق آسای دنیا روسیه حضور نداشتم اما می خواهم که 100 درصد در سال آینده در این مسابقات شرکت کنم. زمان زیادی هم برای آمادگی برای حضور در این مسابقات دارم.

طباطبایی در مورد مربی و حضور 10 روزه سرمربی ایران گفت: مربی دیگری به جز سوکولف ندارم. سوکولف وقتی که به ایرانی می آید برای ما بسیار مفید است و سطح شطرنج ما را ارتقا می دهد. خوب است اگر بیشتر هم برای تمرین به ایران بیاید اما بودجه ای که در اختیار فدراسیون است کفاف بیشتر از این را نمی دهد. در کل ما از حضور او در ایران راضی هستیم.

وی به خدمت سربازی اشاره نمود و گفت: من یک ماه دیگر سرباز می شوم، دغدغه بزرگی برای ما است. وقتی که سربازی می گیرد ما را از شطرنج دور خواهد نمود. شطرنج باز حرفه ای اگر یک روز از شطرنج دور باشد تاثیر منفی در عملکردش دارد و این موضوع خدمت می تواند برای ما به دغدغه تبدیل گردد.

طباطبایی در ادامه اضافه کرد: اگر وقتی را که برای سربازی می گذاریم برای شطرنج صرف کنیم، می تواند افتخارات و مدال های زیادی را برای شطرنج کشور به ارمغان آورد و این خود به نوعی خدمت به کشور است. من نایب قهرمان آسیا هستم ولی نمی دانم که جزو آن دسته از ورزشکاران قهرمان که می توانند از معافیت استفاده نمایند هستم یا نه.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 128

به "طباطبایی: مربی دیگری به جز سوکولف ندارم، سربازی ما را از شطرنج دور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: مربی دیگری به جز سوکولف ندارم، سربازی ما را از شطرنج دور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید