فرزند کوچک خانواده!

به گزارش اخذ ویزا، مدیران خودرو، از معدود شرکت های واردکننده و تولیدکننده خودرو در کشورمان است که سعی داشته با ارائه محصولات به روز چریِ چین، چهره ای متفاوت تری نسبت به سایر همکاران و رقبای خود داشته باشد. با همین سیاست این شرکت کوشش می نماید که محصولات تیگو و آریزو را همزمان با ارائه و ردیزاین چینی ها، در ایران نیز عرضه کند که در آخرین حرکت خود، محصول تیگو 2 را که به نام ام وی ام X22 شناخته می شد، با تغییراتی بنیادی در مسائل فنی و چهره ای تازه و اضافه شدن پسوند پرو به آن ارائه کند.

فرزند کوچک خانواده!

این محصول در ردهٔ مقرون به صرفه ترین کراس اوورهای پرهوادار بازار به شمار میرود که تا آمدن محصول رهام از شرکت سایپا که نوع هاچبک و کراس اوور شده خودروی شاهین است، هیچ رقیب دیگری ندارد و تا اینجای کار هم فروش خوبی داشته است. ام وی ام X22 به نوعی بر مبنای پلتفرم مشترکی با ام وی ام 315 ساخته و پرداخته شده که با یک طراحی و ردیزاین (بازطراحی) حساب شده، از یک هاچبک شهری تبدیل به کراس اووری متفاوت شده بود. به نحوی که این تغییرات فقط به وسیله کارشناسان و خبرگان اتومبیل قابل درک است!

عمدهٔ تغییرات در گونه نو شامل تغییر کلی نمای جلو است که گریل (جلو پنجره) شش ضلعی چسبیده به چراغ های آن بزرگتر شد و کمی پایین تر آمده که دیگر خبری از فریم کرومی دورتادور آن نیست، اما الگوی تریم قطعات کرومی کوچک به صورت ماتریسی، معروف به طرح کهکشانی به آن اضافه شده است که بی شباهت به برادر بزرگتر خود Tiggo 8 Plus نیست.

ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22

قبلی 1 از 2 بعدی

ظاهراً استقبال از این طرح خیلی خوب بوده، زیرا رفته رفته کلیهٔ محصولات چری در ردیزاین ها و فیس لیفت های نو به آن مجهز می شوند. گریل پایین هم به روز شده و تریم دوطرف آن که جای چراغ های اصلی است نیز به خوبی طراحی و جای گذاری شده است و چراغ های بالا هم ظاهراً جای خود را به چراغ های همیشه روشن دی لایت داده اند. همین تغییرات بنیادی در نمای جلو، زیبایی خودرو را چند پله ارتقا داده و سعی نموده که کمتر به ام وی ام 315 شبیه باشد و بیشتر محصول شبیه به برادران بزرگتر اس یووی چری باشد. تا اینجای کار چری خیلی خوب و پیروز بوده و نمره قبولی را می گیرد.

در نمای جانب، کمترین تغییرات را داشته و تنها به نصب یک قطعه نقره ای رنگ مثلثی در زیر لچکی شیشه عقب است، و نهایتاً تغییر فرمی زهوار زیرین رکاب خودرو و انتقال آن با بالاتر و کمی تغییرات ریز بر روی آینه های جانبی بوده و بس! اما در نمای عقب نظر ما کمی منفی تر و متفاوت تر است. وقتی یک نمونه ریدیزاین شده در نمای جلو تا به این حد قوی و خوب ارائه می گردد، طبیعتاً سطح توقع خریداران آن را نیز بالاتر می برد. این سوال پیش می آید که چرا در نمای عقب این خودرو چنین سطح تغییراتی را نداریم و فقط بسنده به یک سری تغییرات کوچک و به اصطلاح فیس لیفت مینور نموده ایم؟

نمای عقب ام وی ام X22 پرو

نمای عقب ام وی ام X22

قبلی 1 از 2 بعدی

نمونه قبلی موجود، چراغ های کوچک دور از هم با یک نوار کرومی مابین آن ها داشت که در نگاه اول بیننده را به یاد شاسی بلندهای کوچک و مالی فورد می انداخت، که هم هواداران و هم مخالفان خاص خود را داشته و دقیقاً پاشنهٔ آشیل این خودرو کوچک به حساب می آمد، زیرا مشتریان بالقوه را به دو دسته هوادار مطلق و متنفر مطلق تقسیم نموده بود که واقعاً جا داشت که بیشتر به آن توجه می شد!

عمدهٔ تغییرات در نمای عقب محدود به چراغ های مه شکن بوده که از حالت عمودی به افقی تبدیل شده اند و بعلاوه پنل زیرین نقره ای که عریض تر شده و دو قطعه اگزوز نما فریبنده به آن اضافه شده است. بعلاوه، زحمت کشیده اند و قطعهٔ کرومی مابین چراغ ها را نیز از رنگ کرومی به رنگ مشکی در آورده اند. حتی گرافیک داخل چراغ های عقب هم دست نخورده به جای مانده است.

احتمالی که می رود این است که شرکت چری می خواهد یکی دو سال دیگر با تغییر نمای عقب، باز هم آتش زیر خاکستر را باد بزند و مشتریان نوتری پیدا نمایند. تا همینجای کار هم تغییرات اجرا شده جای تحسین دارد، اما باید دید با تغییر موتور از چهارسیلندر 1500 سی سی به سه سیلندر 1000 سی سی مجهز به سیستم توربو که لازمهٔ آن وجود بنزین سوپر بدون سرب در جایگاه های پمپ بنزین است، می تواند مشتریان میان رده و نه چندان ثروتمند این خودرو را راضی نگه دارد؟

آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام X22

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2292

به "فرزند کوچک خانواده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزند کوچک خانواده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید