مخالفت ماکرون و هم فکرانش با گسترش اتحادیه اروپا

به گزارش اخذ ویزا، رئیس جمهور ترکیه و سایر مخالفان گسترش اتحادیه اروپا، از آغاز مذاکرات با مقدونیه شمالی و آلبانی جهت پیوستن به این بلوک ممانعت کردند.

مخالفت ماکرون و هم فکرانش با گسترش اتحادیه اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف مخالفان به رهبری امانوئل ماکرون، برنامه گسترش اتحادیه اروپا را در حالت تعلیق نگه داشت.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جلسه سران اتحادیه اروپا درباره پیوستن آلبانی و مقدونیه شمالی به این بلوک، ساعت 2 بامداد روز آدینه بدون نتیجه و بیانیه ای سرانجام یافت.

ماکرون در این جلسه با شروع مصاحبه ها با مقدونیه شمالی که از سال 2005 خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا است مخالفت کرد. او گفت: فرایند گسترش اتحادیه اروپا احتیاج به بازنگری اساسی دارد.

رهبران اتحادیه اروپا پیش تر وعده داده بودند در صورتی که کشور مقدونیه برای سرانجام دادن به دهه ها اختلاف با یونان نامش را تغییر دهد، روند ورودش به اتحادیه اروپا کلید خواهد خورد.

مقامات مقدونیه علی رغم مخالفت های ملی گرایان نامش را به مقدونیه شمالی تغییر دادند.

مخالفت ها علیه پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا از مقدونیه شمالی بیشتر بود. بعضی سران این بلوک علت مخالفت خود را پیشرفت ناکافی آلبانی در زمینه اصلاحات و برقراری حاکمیت قانون عنوان کردند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که در اغلب موارد با ماکرون اشتراک نظر دارد، این بار از شروع نشدن مذاکرات برای گسترش اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت، مقدونیه شمالی و آلبانی اقدامات زیادی برای برآورده کردن انتظارات اتحادیه اروپا انجام داده است.

عصر آدینه وزیر امور خارجه مقدونیه شمالی، رهبران اتحادیه اروپا را به عدم صداقت متهم کرد و در عین حال از رهبرانی که از این کشور حمایت کردند قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 469

به "مخالفت ماکرون و هم فکرانش با گسترش اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت ماکرون و هم فکرانش با گسترش اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید