مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن تولیدی مرکز وکتور روسیه علیه کرونا

به گزارش اخذ ویزا، به گفته یک مقام مسئول، مرکز علمی وکتور روسیه هم مرحله دوم آزمایشات بالینی واکسن علیه ویروس کرونای تولید شده خود را آغاز کرده است و تمامی داوطلبان دریافت این دارو، در شرایط جسمانی خوبی بسر می برند.

مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن تولیدی مرکز وکتور روسیه علیه کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آنا پاپووا رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه، امروز، دوشنبه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت که دومین مرحله از آزمایشات بالینی به روی واکسن تولید شده در مرکز علمی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی نوواسیبیرسک - وکتور علیه عفونت ویروس کرونا، آغاز شده است.

این مقام روس اضافه کرد: در حال حاضر، این آزمایشات بالینی در حال انجام است. شرایط جسمانی تمامی داوطلبانی که این واکسن به آنها تزریق شده، خوب است و بدن آنها هیچ واکنشی به دارو نشان نداده، حتی موردی از قرمزی جزئی در محل تزریق هم دیده نشده است.

خانم پاپووا در عین حال یادآور شد که روسیه باید چندین واکسن متفاوت علیه ویروس کرونا در اختیار داشته باشد. وی گفت: این یک اقدام اصولی است که هر کشوری و البته فدراسیون روسیه باید چندین واکسن متفاوت داشته باشند. و این دقیقاً کاری است که ما امروز در کشور، در حال انجام آن هستیم.

مرکز علمی وکتور روسیه آزمایشات بالینی به روی واکسن تولیدی خود علیه عفونت ویروس کرونا را از تاریخ 27 جولای (6 مرداد ماه) آغاز کرد. 300 داوطلب در این آزمایشات شرکت کردند.

پیش از این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه اظهار داشت که داروی اپی.واک.کرونا تهیه شده در مرکز وکتور، کاملاً بی خطر و با کیفیت بالا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1176

به "مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن تولیدی مرکز وکتور روسیه علیه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن تولیدی مرکز وکتور روسیه علیه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید