مزدا CX، 50 با ظاهری تنومند و تمرکز بر طبیعت گردی رونمایی شد

به گزارش اخذ ویزا، کراس اوور نو مزدا CX-50 که بر طبیعت گردی تمرکز دارد، با ظاهر خشن و تنومند، رنگ بندی مجذوب کننده و گزینه های مختلف پیشرانه معرفی گردید.

مزدا CX، 50 با ظاهری تنومند و تمرکز بر طبیعت گردی رونمایی شد

مزدا هم اکنون از شراکت تازه خود با تویوتا نهایت استفاده را می نماید و حالا قرار است مزدا سی ایکس-50 (Mazda CX-50) به عنوان نخستین خودروی ساخته شده این شرکت در آمریکا، در کارخانه مشترک مزدا و تویوتا در هانستویل آلاباما، سال آینده با ظاهری خشن، فضای داخلی زیبا و دو گزینه موتور وارد بازار گردد.

قدرت CX-50 که کار خود را با مدل سال 2023 شروع می نماید، در مدل پایه به وسیله یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تأمین می گردد اما موتور توربوشارژر با حجم مشابه هم به عنوان گزینه اختیاری دردسترس است. جزئیات فنی این پیشرانه ها احتمالا در آینده نزدیک به وسیله شرکت اعلام گردد.

هر دو موتور با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل چهار چرخ محرک جفت می شوند و علاوه بر این به گفته مزدا یک مدل هیبریدی و نسخه الکتریکی CX-50 هم فراوری خواهد شد. اما هنوز تعیین نیست که آیا این نسخه ها برای مدل سال 2023 دردسترس خواهند بود یا خیر.

سیستم چهار چرخ محرک استاندارد آی-اکتیو (i-Activ) دارای یک ویژگی انتخاب حالت رانندگی، یا به گفته مزدا می-درایو (Mi-Drive) است که کاربران می توانند بسته به شرایط جاده آن را تنظیم نمایند. مزدا حالت های رانندگی خاص مانند اسپرت (Sport)، معمولی (Normal) و بیراهه (Off-Road) را ارائه می نماید اما بعلاوه اشاره دارد که می توان ار تنظیمات می-درایو برای بکسل کردن و کارهای دیگر استفاده کرد.

نمای بیرونی شاسی بلند کامپکت مزدا CX-50 2023 با زبان طراحی کودا (Koda) امضای این برند را حفظ می نماید اما در عین حال از ویژگی های مجذوب کننده کمپینگ هم بهره می برد. همان طور که برای یک خودروی طبیعت گردی عادی است، یک روکش پلاستیکی مشکی، روی گلگیرها و سپر را پوشانده و استحکام سقف هم برای هماهنگی بیشتر تقویت شده است.

جلوپنجره ها هم از لهجه طراحی سیاه رنگ استفاده می نمایند و دریچه های بزرگ تر در دو طرف سپر وجود دارد و اکنون خریداران می توانند رنگ بیرونی زیبای ماسه زیرکونیوم (Zircon Sand) را هم برای تطابق بیشتر با شرایط بیراهه نوردی انتخاب نمایند.

در فضای داخلی CX-50 2023 امضای چیدمان تعیین مزدا برای حفظ تمرکز راننده دست نخورده به جای مانده اما با مواد و وسایل پیشرفته کامل بازسازی شده است. با این وجود در کابین هم جایگاه های از زیبایی منحصربه فرد تجهیزات مدرن فضای باز با رنگ سفالی و یک سقف شیشه ای استفاده می نمایند که در جای دیگری از خط فراوری مزدا دیده نمی گردد. این کمپانی بعلاوه فضاهای ذخیره سازی داخل خودرو را به گونه ای بهینه سازی نموده تا با نیازهای علاقه مندان به کمپینگ سازگار باشد.

مزدا هنوز اطلاعاتی درباره قیمت CX-50 منتشر ننموده است اما فراوری این کراس اوور از اوایل سال 2022 شروع خواهد شد و احتمالا عرضه آن از اواخر همان سال شروع گردد.

عکس ها: مزدا CX-50

Credit: Mazda

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2099

به "مزدا CX، 50 با ظاهری تنومند و تمرکز بر طبیعت گردی رونمایی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مزدا CX، 50 با ظاهری تنومند و تمرکز بر طبیعت گردی رونمایی شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا CX، 50 با ظاهری تنومند و تمرکز بر طبیعت گردی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید