معرفی شهرهای توریستی و جاذبه های گردشگری چین

به گزارش اخذ ویزا، کشور چین پرجمعیت ترین کشور دنیا با بیش از 1.3 میلیارد نفر سکنه است. بهترین جاذبه های گردشگری چین در پکن، شانگهای، فوشان و گوانجو قرار دارند.

معرفی شهرهای توریستی و جاذبه های گردشگری چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با این که بسیاری از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری چین در مرکز و در شهرهای عظیم این کشور متمرکز شده اند اما برخی از شهرهای کوچک که ممکن است نام آن ها را کمتر شنیده باشیم نیز دارای گنجینه های فرهنگی و تاریخی ارزشمندی هستند. به لطف سرعت رشد مالی در این کشور، زیرساخت های آن به طرز حیرت آوری رشد داشته و روزبه روز نیز پیرشرفته تر می شوند. تا جایی که امروزه بیشتر گردشگر ها و گردشگران می توانند با یاری قطب های حمل و نقل کشور چین یعنی؛ شانگهای و پکن، از دیگر نقاط مهم کشور از جمله شهر تاریخی Xian و ارتش سفالی اش و همچنین باغ های باستانی بی بدیل Wuhan دیدن کنند.

پکن: کاخ سلطنتی و شهر ممنوعه

دومین شهر عظیم کشور چین، پکن نام دارد که بیش از 800 سال به عنوان مهم ترین مرکز سیاسی کشور چین محسوب می شده و همچنان به عنوان مرکز فرهنگ، اقتصاد و علم و دانش کشور چین شناخته می شود. همچنین مشهورترین جاذبه های گردشگری کشور چین از جمله کاخ سلطنتی و شهر ممنوعه نیز در این شهر قرار دارند. بیشتر دیدنی های شهر پکن در مرکز متمرکز شده اند و گردشگران می توانند به راحتی و با پای پیاده از آن ها بازدید کنند. علاوه بر این معبد باشکوه آسمانی، میدان تیان من (عظیم ترین میدان عمومی دنیا)، پارک زیبای بیهای و رصدخانه باستانی پکن که در سال 1442 ساخته شده و هنوز مورد استفاده قرار می گیرد نیز، در همین شهر واقع شده اند.

شهر تاریخی شیان یا شی آن (Xian)

شهر تاریخی شیان، بین رودخانه Weihe در شمال و کوه های Qinling در جنوب قرار گرفته و یکی از مراکز اصلی نساجی شمال غرب کشور چین است و قدمت آن بیش از هر شهر دیگری است و البته عمده شهرت خود را مدیون ارتش سرخ سفالی است. قدمت شهر شیان پکن به 6000 سال پیش و حدود قرن سوم قبل از میلاد مسیح باز می شود و پر جمعیت ترین شهر کشور چین محسوب می شود.

در شهر پکن بازمانده هایی از اقامت گاه سلطنتی Han به چشم می خورد و گفته می شود که این شهر در گذشته، پایانه شرقی شهر ابریشم ( Silk Road) نیر بوده است. علاوه بر این معبد 64 متری Great Wild و معبد 43 متری Small Wild Goose که به افتخار امپراطور Tang ساخته شده اند نیز در همین شهر قرار دارند.

از دیگر دیدنیهای شهر شیان می توان به موزه تاریخی استان Shaanxi اشاره کرد که مهم ترین موزه باستان شناسی کشور چین محسوب می شود و نمادی از ریشه ها و دستاوردهای فرهنگی کشور چین از ماقبل تاریخ تا دوره Qing (1911-1398) است. Town Walls که به همراه 4 دروازه و تعدادی برج مراقبتی در سال 1398 تکمیل شدند و مسجدی با 5 حیاط، و ساختمان هایی مزین به الگوهای اسلامی نیز در این شهر به چشم می خورند.

شانگهای

عظیم ترین و البته مدرن ترین شهر کشور چین، شانگهای است که در آن تنوعی ازجاذبه های گردشگری قدیمی و جدید یافت می شوند. شهر شانگهای بیش از 24 میلیون نفر جمعیت دارد و درجه یک ترین موزه ها و گالری های دنیا، از موزه شانگهای گرفته تا موزه هنر چین به همراه تعدادی فضای سبز و پارک، معبد و بت کده در آن وجود دارند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شهر شانگهای اینجا را ببینید.

هانگژو (Hangzhou) و کانال عظیم (Grand Canal)

یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کشور چین کانال عظیم ( Grand Canal) است. کانال آبی قدیمی که حدود 1776 کیلومتر طول دارد و جزو آثار به ثبت رسیده در سازمان دنیای یونسکو است. این کانال که هانگژو را به پکن متصل می نماید، با داشتن رشته کوه هایی بلند و دریاچه ای زیبا به همراه تعداد زیادی معبد قدیمی، پل و بت کده جزو زیباترین مکان های گردشگری کشور چین به شمار می رود.

شهر هانگژو هنوز هم به خاطر داشتن تعداد زیادی بازار و کارخانه فراوری ابریشم به نام شهر ابریشم شناخته می شود و در طول تاریخ میزبان مهمانان مهمی چون مارکو پولو بوده که در سفرنامه خود، شهر هانگژو را زیباترین شهر دنیا نامیده است.

کوفو و کنفوسیوس

به لطف وجود مقبره عظیم ترین فیلسوف تاریخ چین، کنفوسیوس عظیم، شهر کوچک کوفو که در جنوب غربی Shandong قرار گرفته به یکی از مهم ترین نقاط زیارتی کشور چین تبدیل شده است. کنفوسیوس در سال 551 قبل از میلاد در این شهر به دنیا آمد و در 497 قبل از میلاد نیز در همین شهر به خاک سپرده شد به همین خاطر تعداد زیادی معبد و زیارتگاه برای عظیمداشت این فیلسوف عظیم در این محل ساخته شده است. گورستان کنفوسیوس که امروزه به یکی از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کشور چین تبدیل شده محل دفن این فیلسوف کبیر، اعضای خانواده و تعدادی از پیروان اوست.

از دیگر نقاط مهم شهر کوفو می توان به معبد کنفوسیوس و عمارت خانوادگی Kong اشاره کرد.

پانداهای چنگدو

اگر همیشه بعد از شنیدن نام کشور چین به یاد پانداها میفتید، بهتر است بازدید از شهر Chengdu را از قلم نیندازید زیرا در این شهر می توانید سری به پایگاه تحقیقاتی چنگدو بزنید که مرکز پرورش پانداهای غول پیکر است و در آن بیش از 80 عدد از این موجودات فوق العاده یافت می شوند.

اگر تمایل دارید که این موجودات دوست داشتنی را در حیات وحش ببینید می توانید به منطقه حفاظت شده Wolong بروید که تا چنگدو دو ساعت فاصله دارد و در آن پانداها و دیگر موجودات کم یاب محلی، به خوبی نگهداری می شوند.

شهر سرامیکی Zibo

شهر Zibo در مرکز استان Shandong واقع شده است که در گذشته به مدت 630 سال پایتخت امپراطوری چی بوده و به داشتن آثار و صنایع دستی سرامیکی و لاکی مشهور است. در همین شهر بود که بیش از 1500 سال پیش برای نخستین بار ، شیشه های سبز رنگ معروف چین و ظروف لعاب دار چینی فراوری شدند. امروزه در شهر زیبو مرکز چینی و سرامیک زیبو دایر شده که می توانید در ان مجموعه ای از آثار و صنایع دستی مخصوص این منطقه را که بر اساس متدهای قدیمی و جدید ساخته و گرداوری شده اند را تماشا کنید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر زیبو، دیوار عظیم چی ( Great Wall of the Qi) است که 2500 سال قدمت و حدود 600 کیلومتر طول دارد.

گوانجو/ گوآنگ ژو

Quanzhou

در قرن ششم، شهر گوانجو که در گوشه جنوب شرقی فوجیان واقع شده است یکی از مهم ترین بنادر کشور چین محسوب می شد. از نقاط برجسته این بندر تاریخی می توان به معبد شروع عصر جدید ( Temple of the Beginning of the New Age) اشاره کرد که یکی از عظیم ترین معابد کشور چین است و در سال 686 بعد از میلاد ساخته شده است. این معبد که چیزی در حدود 70 هزار مترمربع مساحت دارد، دارای تعداد زیادی بت کده و معبد کوچک است.

علاوه بر این، شهر گوانجو دارای مسجدی قدیمی به نام مسجد صلح و روشنی ( Mosque of Peace and Clarity ) است که در سال 1009 به سبک عبادت گاه های دمشق و با بودجه بازرگانان مسلمان ساخته شده است. این مسجد که یکی از باستانی ترین مساجد کشور چین به حساب می آید، دارای یک دروازه اصلی و دیوارهایی است که آیاتی از قران کریم به خطر عربی روی آن ها حکاکی شده اند.

اگر فرصت داشتید حتما سری به موزه دریایی گوانجو بزنید و از کشتی 24 متری مربوط به قرن دهم، مجسمه ها و نسخ سنگی باستانی که به خط عربی، چینی، لاتین و سوری حکاکی شده اند، دیدن کنید.

بودای مشهور فوشان

فوشان در مرکز استان Guangdong در 20 کیلومتری جنوب غربی عظیم ترین شهر کانتون، واقع شده است و به عنوان قدیمی ترین شهر کشور چین مشهور است. نام این شهر از سه مجسمه برنزی بودا که در سال 628 بعد از میلاد کشف شدند گرفته شده است. بین سال های 960 تا 1279 و در دوران حکومت سلسله Song، شهر فوشان به مرکز محصولات چینی، فلزی و ابریشم بافی مشهور بود.

از جمله جاذبه های گردشگری شهر فوشان می توان به معبد صد ساله آبا و اجدادی ( Ancestral Temple) اشاره کرد که امروزه برای اجرای اپرای سنتی کانتون مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، کوره چینی پزی Shi Wan که به گفته مردم این منطقه از قرن دهم تا به امروزه همیشه روشن بوده است.

منبع: setare.com
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1391

به "معرفی شهرهای توریستی و جاذبه های گردشگری چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهرهای توریستی و جاذبه های گردشگری چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید