مقام نظامی روس: ناتو قادر به کاهش تنش در اروپا نیست؛ کوشش آمریکا برای فرافکنی

به گزارش اخذ ویزا، معاون وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه کشورهای عضو ناتو آمادگی برداشتن گام های واقعی برای کاهش تنش در اروپا را ندارند، کوشش آمریکا برای مقصر جلوه دادن دیگران در اوضاع امنیت بین المللی و منطقه ای را نیز مخرب دانست.

مقام نظامی روس: ناتو قادر به کاهش تنش در اروپا نیست؛ کوشش آمریکا برای فرافکنی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگرد الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو اظهار داشت که با وجود اقدامات مناسب طرف روسی، کشورهای عضو ناتو آمادگی لازم برای برداشتن گام های واقعی برای کاهش تنش در اروپا و در نظر دریافت منافع روسیه را ندارند.

این مقام بلندپایه نظامی یادآور شد، روسیه در انجام اقدامات نظامی کاملاً شفاف عمل می نماید ، به ویژه آنکه تا به امروز خود مبتکر انجام مانورهای نظامی در نزدیکی مرزهای خود با کشورهای غربی نبوده است، در حالیکه چنین مسئله ای را درباره ناتو نمی توان گفت. علاوه بر این ، هواپیماهای نظامی روسیه هنگام پرواز بر فراز دریای بالتیک، فرستنده خود را خاموش نمی نمایند.

سرگرد فومین اضافه نمود: با این وجود ، به نظر ما پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آمادگی لازم برای برداشتن گام های واقعی با هدف کاهش تنش در اروپا را ندارد. خط مشی ناتو در برخورد با روسیه ، که از لحاظ مفهومی بر اساس سیاست مهار و گفت وگو تدوین شده ، کاملاً بی معنا و پوچ است. ولی باز هم طرف روسی خود را متعهد به انجام مذاکرات جدی و واقع بینانه هم با اعضای ناتو و هم با کشورهای بی طرف اروپایی می داند و هرگز از آن امتناع نکرده و آماده همکاری در زمینه کلیه مسائل مهم و اساسی است.

به گفته وی، ، فدراسیون روسیه به ویژه به طور مداوم مواضع خود درباره غیرقابل قبول بودن گسترش ناتو به سمت شرق ، ایجاد زیرساختارهای نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه، تشکیل به اصطلاح شنگن نظامی در قاره اروپا و همچنین استقرار سیستم های دفاع موشکی و تسلیحات تهاجمی را در شرایط کاهش تماس های نظامی، به کشورهای عضو ناتو انتقال می دهد.

فومین یادآور شد که دقیقاً این اقدامات ناتو منجر به افزایش تنش بویژه در طول خطوط تماس روسیه و کشورهای عضو این پیمان شده است.

آمریکا کوشش می نماید تا مسئولیت مسائل امنیتی را به گردن دیگران بیاندازد

معاون وزیر دفاع روسیه همچنین اظهار داشت که ایالات متحده کوشش های ناشایستی را برای انداختن مسئولیت نابسامانی ها در زمینه مسائل امنیت بین المللی و منطقه ای به گردن دیگر کشورها انجام می دهد.

وی یادآور شد، علاوه بر اتهامات ساختگی، رفتارهای تهاجمی و انواع مداخلات، اتهامات بی پایه و اساس نقض فهرستی از توافقات موجود در زمینه کنترل تسلیحات از مدتها قبل در برخوردهای مقامات واشنگتن جای گرفته است. متأسفانه ، جعل و اطلاعات نادرست دیگر به یکی از ابزارهای عادی در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.

به گفته وی ، روسیه این عوامل را کوششی نادرست برای فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران در افزایش وخامت اوضاع در حوزه امنیت بین المللی و منطقه ای و عدم تعادل مکانیسم های کنترل تسیحات می داند.

فومین در مورد روابط روسیه و آمریکا در حوزه نظامی ، تاکید نمود: این روابط بهترین شرایط خود را طی نمی نمایند. به نظر ما یکی از دلایل این مسئله آن است که روسیه به عنوان رقیب اصلی ژئوراهبردی و منبع تهدیدی برای سلطه بی قید و شرط ایالات متحده معرفی شده است.

در عین حال ، وی ابراز عقیده کرد که اوضاع نظامی و سیاسی کنونی ، روسیه و ایالات متحده را به سمت احتیاج به برقراری ارتباط بیشتر، از جمله به وسیله وزارت دفاع دو کشور سوق می دهد و طرف روسی آماده است تا با مقامات آمریکایی درباره موضوعات اساسی در عرصه امنیت بین المللی مصاحبه کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 882

به "مقام نظامی روس: ناتو قادر به کاهش تنش در اروپا نیست؛ کوشش آمریکا برای فرافکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام نظامی روس: ناتو قادر به کاهش تنش در اروپا نیست؛ کوشش آمریکا برای فرافکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید