منشاء بوی نامطبوع خارج از پایتخت است ، شناسایی 27 نقطه فراوری بو در جنوب تهران

به گزارش اخذ ویزا، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت که منشاء بوی نامطبوع تهران خارج از پایتخت است و در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

منشاء بوی نامطبوع خارج از پایتخت است ، شناسایی 27 نقطه فراوری بو در جنوب تهران

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به منشأ اصلی بوی نامطبوع در تهران اظهار کرد: بوی نامطبوع در تهران با وزش باد از نواحی جنوبی شهر احساس شد و بلافاصله استاندار تهران دستور آنالیز فوری این موضوع را صادر کرد.

رستگاری اضافه نمود: در آنالیز ها و اندازه گیری هایی که تیم های کارشناسی از غرب تا شرق تهران انجام دادند، هیچ گاز خطرناک و آلاینده ای در سطح شهر مشاهده نشد. در گام بعدی کانون هایی که زمینه ایجاد این آلودگی ها را در سطح شهر تهران دارند، مورد آنالیز قرار گرفتند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بوی نامطبوع از خارج تهران وارد شهر شده است و هم اکنون نیز در حال آنالیز کانون های اطراف تهران هستیم که دلیل اصلی بو را تعیین کنیم.

امین بابایی سخنگوی استانداری تهران نیز اعلام کرد: سکون هوا و پس از آن وزش باد باعث ایجاد شرایطی در مناطق خاص به ویژه جنوب استان تهران می گردد به طوری که میزان بالایی از رطوبت و بوی نامطبوع تحت تاثیر بادهای جنوبی و جنوب شرقی وارد شهر تهران می گردد.

وی ادامه داد: طبق مطالعات عمیق تیم های کارشناسی و تخصصی به دستور استاندار تهران، 27 نقطه فراوری بو در مناطق جنوبی تهران به ویژه اطراف فرودگاه بین المللی امام(ره) شناسایی شد.

بابایی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل استشمام بوی نامطبوع گفت: این اتفاق یک شبه و یک روزه به وجود نیامده، بلکه شاید نبود مطالعات منطقی و سوء مدیریت در گذشته موجب استقرار واحدهای صنعتی و پایگاه های فاضلاب و دامداری در راستا فرودگاه امام(ره) شده باشد که الان آسیب خود را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط بیست و هفت گانه که در مطالعات شناسایی شده، مرتبط با مجموعه آرادکوه - محل دپوی زباله های شهری تهران - است که روزانه حدود 7 هزار تن زباله در آن انباشته می گردد.

سخنگوی استانداری تهران گفت: اقدامی با عنوان پُشته گیری برای کمپوس ها در این مناطق صورت می گیرد. شاید این کار دارای بهره وری برای فراوری برق مجموعه باشد، اما میزان بوی نامطبوع را هم تشدید می نماید.

بابایی در خاتمه اعلام کرد: اعتبارات ارزشمندی تخصیص داده شده و نیمی از اقدامات با همین اعتبارات در حوزه فاضلاب های اطراف به ویژه جنوب تهران (اسلامشهر و شهرری) صورت گرفته است که نتیجه آن پس از مدتی برای مردم نمایان خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 626

به "منشاء بوی نامطبوع خارج از پایتخت است ، شناسایی 27 نقطه فراوری بو در جنوب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشاء بوی نامطبوع خارج از پایتخت است ، شناسایی 27 نقطه فراوری بو در جنوب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید