نامزدهای جایزه بهترین کتابفروشی کوچک بریتانیا

به گزارش اخذ ویزا، بر اساس گزارش اتحادیه خرده فروشان کتاب بریتانیا سه کتابفروشی نامزدهای نهایی کسب این جایزه اعلام شده اند.

نامزدهای جایزه بهترین کتابفروشی کوچک بریتانیا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، رقابت بهترین کتابفروشی مستقل در بریتانیا تحت نام بهترین کتابفروشی کوچک بریتانیا چند سالی است که از سوی اتحادیه خرده فروشان کتاب (IRC) در این کشور برگزار می گردد. سال جاری این جایزه با حمایت اقتصادی شرکت تکنولوژی نیراستریت قرار است برنده خود را در تاریخ پنجم نوامبر در مجلس عوام مجلس اعلام کند.

مارک والمسلی رئیس اتحادیه درباره این جایزه می گوید هدف از برگزاری این رقابت تقدیر از کتابفروشی های مستقل و کوچک در سراسر بریتانیا است و به نظر من اگر خیابان های انگلیس را رگ های کشور در نظر بگیرید، این کتابفروشی ها خون آن هستند.

وی با اعلام نامزدهای نهایی این جایزه اضافه نمود: در جامعه انگلیس کتابفروشی ها از قدیم دارای صندلی ارزشمند و پنهانی در پیشرفت جامعه داشته و دارند و هدف اصلی این جایزه هم بالا بردن روح رقابت در میان این خرده فروشان فرهنگی است.

بر اساس گزارش اتحادیه خرده فروشان کتاب بریتانیا سه کتابفروشی نامزدهای نهایی کسب این جایزه اعلام شده اند که شامل زیر است:

کتس بوکس (Ketts Books) نام کتابفروشی مستقلی است که با هزینه خیریه و یاری های افراد داوطلب اداره می گردد. این کتابفروشی در سال 2013 در شهر ویندام نورفک تاسیس شد و کسانی که آن را اداره می نمایند 200 نفر از دانشجویانی هستند که هر کدام 20 پوند برای راه اندازی آن هزینه کردند. فعالیت های جانبی این کتابفروشی از جمله برگزاری جلسات کتابخوانی برای بچه ها و نوجوانان این کتابفروشی را نامزد دریافت جایزه نموده است.

اورز اند دلی (Hours & Deli) کتابفروشی در کنار کافی شاپ اولین بار در سال 2010 تاسیس شد و از آن سال تا کنون فعالیت های فرهنگی بسیاری در شهر بریکون اجرا نموده است. در وب سایت کتابفروشی هدف از اداره یک کتابفروشی بالا نگه داشتن روح فرهنگ در محله و شهر عنوان شده است. ویترین سبز این کتابفروشی نشان از احترام مالکان آن برای محیط زیست دارد.

بوکیش (Book-ish) یکی از کتابفروشی های کوچک شهر کرکهاول ولز در عین حال از فعال ترین آنهاست. در آماری که برای این کتابفروشی ارائه شده حدود 100 مراسم و برنامه فرهنگی در سال ذکر شده است که برای یک کتابفروشی مستقل در نوع خود عجیب است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 382

به "نامزدهای جایزه بهترین کتابفروشی کوچک بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای جایزه بهترین کتابفروشی کوچک بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید