نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید

به گزارش اخذ ویزا، با بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور ماه، در کنار فعالیت های آموزشی و برقراری کلاس ها در سناریوهای سه گانه تهیه شده برای شرایط های سفید، قرمز و زرد، فعالیت های ورزشی و امور سلامت دانش آموزان نیز بر حسب شرایط ارائه خواهد شد؛ اما همانطور که تعیین است در شرایط قرمز، کلیه فعالیت ورزشی نیز تعطیل شده و به وسیله شبکه شاد دنبال می گردد.

نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، در شیوه نامه ای که چندی پیش از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد درباره شرایط اجرای برنامه های ورزشی و سلامت محور در شرایط کرونایی کشور و بنابر شرایط هر شهر و شهرستان توضیحاتی ارائه شده است.

شرایط سفید؛ فعالیت های عادی از کنترل چاقی تا برگزاری المپیادهای ورزشی

1- فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت برابر دستورالعمل های ابلاغی قبلی پیرامون اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی، مدرسه پویا، کانون های ورزشی و تندرستی، کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، انجمن های ورزشی دانش آموزی، مدرسه میزبان، مدرسه قهرمان، توانمند سازی نیروی انسانی، سفیران سلامت، پایگاه تغذیه سالم، سلامت دهان و دندان، سلامت نوجوان، پیشگیری از بیماری ها، مکمل کمک اعم از فلوراید تراپی، آهن کمک و ویتامین D، برابر فرایند سال های قبل اجرا می گردد.

2- با استفاده از ظرفیت کانال های موجود در بستر شبکه شاد اعم از کانال تربیت بدنی و سلامت ، کانال کانون های ورزشی، کانال وزن سالم، تغذیه سالم و زندگی سالم، و کانال مجازی باشگاه آمادگی جسمانی و بدنسازی، محتوای لازم به عنوان مکمل فعالیت ها در اختیار مربیان و متربیان قرار خواهد گرفت.

شرایط زرد؛ برگزاری حضوری بعضی فعالیت ها طبق پروتکل های بهداشتی

1- دانش آموزان در آن دسته از فعالیت ها و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت که با رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان اجرای آن در مدارس مقدور می باشد به صورت حضوری مشارکت می نمایند.

2- به منظور حفظ آمادگی جسمانی و توسعه سلامت سایر دانش آموزان، برنامه ها و فعالیت های مورد احتیاج آنان از بستر شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) ارائه و در منزل توسط ایشان با نظارت والدین انجام خواهد شد.

در این شرایط محتوای لازم در کانال های حوزه تربیت بدنی و سلامت در بستر شاد بارگذاری و جهت استفاده معلمان و مربیان و دانش آموزان قرار می گیرد.

3- با توجه به اهمیت و ضرورت غربالگری و شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق، شایسته است شاخص توده بدنی (BMI) آنها در ایام حضور در مدرسه اندازه گیری گردد و بسته های آموزشی حمایتی پیرامون میزان و چگونگی انجام فعالیت های ورزشی و برنامه تغذیه ای، توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت به آنان ارائه گردد.

شرایط قرمز، تمامی فعالیت ها در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی

1- در این شرایط کلیه برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه ورزشی و سلامت با استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، رسانه ملی و فضای مجازی ارائه و پیگیری خواهد شد.

2- دستورالعمل تکمیلی اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت تدوین و ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1211

به "نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انجام فعالیت های سلامت محور مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید