نقشه تازه فرهاد مجیدی برای مهدی قایدی؟

به گزارش اخذ ویزا، سال ها بعد اگر کسی خواست درباره کیفیت این روز های فوتبال مهدی قایدی صحبت کند، احتمالاً گل های او به پرسپولیس را به دیگران نشان می دهد که با ظرافتی قابل تحسین در عرض حرکت می نماید و ضربه نهایی را وارد می نماید. شاید به سراغ پاس گل او به محمد نادری در بازی با الشرطه بروند که چطور در آن موقعیت سخت، مدافع پیش تاخته تیمش را پیدا کرد و یا دریبل کم نظیر او در بازی با الدحیل را به معرض نمایش می گذارد که چگونه مدافع ملی پوش قطری را محو کرد، اما اگر من بخواهم روزی برای اثبات کیفیت فوق العاده قایدی، فقط به یک صحنه خاص اشاره کنم، به سراغ گل دوم استقلال مقابل ذوب آهن می روم.

نقشه تازه فرهاد مجیدی برای مهدی قایدی؟

عملکرد این روز های مهدی قایدی، نشانه ای واضح از بلوغ فوتبال مهاجمی است که در بالاترین سطح فوتبال، بی وقفه می درخشد. همواره عادت داشتیم که قایدی را استعدادی توصیف کنیم که فردا به او تعلق دارد، اما مهدی امروز بی تردید یکی از بهترین های ایران و آسیاست.

آنچه مهدی در آن لحظه خاص مقابل ذوب آهن انجام داد، نمایش دقیقی از یک مهاجم کامل بود؛ تلفیقی از هوش، آگاهی محیطی و قدرت تصمیم گیری در لحظه. پاس آن گل به نام آرش رضاوند ثبت شد و این فرشید اسماعیلی بود که توپ را به تور نشاند، اما چه کسی می تواند ادعا کند که نقش مهدی قایدی در به ثمر رسیدن این گل، کمتر از دو همبازی اش بود؟ او بدون اینکه کوچکترین ضربه ای بزند، تنها با پریدن از روی توپ (دامی) پایه گذار صعود استقلال به مرحله بعدی جام حذفی شد.

قایدی در این بازی، در متن تمام موقعیت های گل استقلال جای داشت، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد، 30 دقیقه پایانی بازی با ذوب آهن است. جایی که ارسلان مطهری بعد از یک ساعت نمایش کم رمق جای خود را به آرش رضاوند داد تا برای نیم ساعت، قایدی مهاجم نوک استقلال باشد. او در این مدت، با تحرک فوق العاده ای که داشت، بیش از هر زمان دیگری مدافعان ذوب آهن را به هم ریخت و چند دقیقه بعد از گل دوم، این موقعیت را برای فرشید اسماعیلی ایجاد کرد که هت تریک کند.

حالا که شیخ دیاباته شرایط نامشخصی پیدا نموده و ارسلان مطهری از شرایط آرمانی فاصله گرفته، این گزینه برای فرهاد مجیدی روی میز قرار می گیرد که قایدی را در پستی تازه به کار بگیرد. حضور قایدی در پست مهاجم نوک، شاید با ویژگی های فیزیکی او سازگار نباشد، اما این مسأله را هم نمی توان نادیده گرفت که مرد شماره 10 استقلال، هرچه به دروازه حریفان نزدیکتر باشد، اثربخشی بیشتری دارد.

بازی آینده با صنعت نفت آبادان به ما نشان می دهد که آیا فرهاد مجیدی نقشه های تازه ای برای مهدی قایدی در سر دارد؟

ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1858

به "نقشه تازه فرهاد مجیدی برای مهدی قایدی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه تازه فرهاد مجیدی برای مهدی قایدی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید