همکاری ایران و مالزی برای پرورش ماهی در سواحل گلستان

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی اظهار کرد: پیرو برگزاری همایش بین المللی پرورش ماهی در قفس که به همت سازمان شیلات ایران و با حضور کارشناسان و متخصصین داخلی و خارجی این صنعت برگزار گردید، کارشناسان شیلات کشور مالزی با دعوت از سوی اداره کل شیلات گلستان، جهت بازدید از امکانات شیلاتی به استان سفر کردند و طی نشستی بین این کارشناسان و کارشناسان شیلات گلستان راهکارهای توسعه استان آنالیز شد.

همکاری ایران و مالزی برای پرورش ماهی در سواحل گلستان

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

وی با اشاره به نتایج این بازدید خاطر نشان کرد: این کارشناسان سواحل استان را جهت آبزی پروری مناسب دانستند و بر رونق پرورش ماهیان بومی دریای خزر که از اولویت های سازمان شیلات ایران و محیط زیست کشور است هم اتفاق نظر داشتند.

قدس علوی با تأکید بر اهمیت تکثیر گونه با ارزش کفال، توضیح داد: همچنین با توجه به تجربه کافی این کارشناسان در مورد پرورش کفال ماهیان، با بازدید از مرکز فن آوری نوین گمیشان، مقرر شد در آینده نزدیک با استفاده از تجارب کارشناسان مالزیایی نسبت به تکثیر گونه کفال خاکستری اقدامات لازم به عمل آید که امیدواریم با توجه به کوشش های اجرا شده، در آینده نزدیک شاهد تکثیر تجاری پیروز گونه کفال در استان باشیم.

وی در مورد ادامه دار بودن این همکاری اظهار کرد: استفاده از توان کارشناسی و تکنولوژی نوین روز جهان در پرورش ماهی در قفس و پن از جمله اهداف اداره کل شیلات استان است که در این راستا از توان کارشناسان با تجربه کشورهای دوست و مسلمان به ویژه کشور مالزی در جهت انتقال تجربیات و سازه های مناسب بهره خواهیم برد.

مدیر کل شیلات استان گلستان در انتها توضیح داد: امید است با راه اندازی کامل سایت پرورش قفس و پن شاهد افزایش فراوری آبزیان به عنوان غذای سلامتی، اشتغال در مناطق محروم و ساحلی استان که نرخ بیکاری بالایی دارد، باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 417

به "همکاری ایران و مالزی برای پرورش ماهی در سواحل گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و مالزی برای پرورش ماهی در سواحل گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید