پرونده ثبت ملی شهر ادیمی در نیمروز تهیه و ارسال شده است

به گزارش اخذ ویزا، معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: پرونده ثبت ملی شهر ادیمی نیمروز تهیه و به شورای ملی ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

پرونده ثبت ملی شهر ادیمی در نیمروز تهیه و ارسال شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، محمد بهروز عیسی زهی روز 7 خرداد ماه 99 اظهار کرد: بعد از ثبت جهانی روستای کلپورگان به عنوان روستای سفال در سال 96، ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شد، در سال 98 نیز روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی به ثبت رسید.

او اضافه نمود: در کوششیم سال جاری نیز شهر ادیمی در شهرستان نیمروز را با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه خامه دوزی، به ثبت ملی برسانیم.

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: در این زمینه پرونده ای تهیه و ارسال شده که امیدواریم بتوانیم این منطقه را به عنوان چهارمین منطقه در این استان به ثبت ملی برسانیم.

او با اشاره به این که هدف از این اقدام رونق و توسعه خامه دوزی است، گفت: در سیستان و بلوچستان صنعتگران زیادی داریم که در این رشته فعالیت می نمایند. خامه دوزی در حال منسوخ شدن بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته کوشش کردیم این رشته هنری را زنده نگه داریم.

عیسی زهی اضافه نمود: خامه دوزی گسترش خوبی در منطقه سیستان شامل هیرمند، هامون، زهک، نیمروز و زابل داشته است.

او اضافه نمود: حدود 400 نفر در نیمروز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حرفه فعالیت می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1020

به "پرونده ثبت ملی شهر ادیمی در نیمروز تهیه و ارسال شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت ملی شهر ادیمی در نیمروز تهیه و ارسال شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید