پیش نویس پروژه اینترنت فیبرنوری منازل تهیه شده و تا یک ماه دیگر ابلاغ می گردد

به گزارش اخذ ویزا، هفته پیش، پیش نویس اصول و سیاست های کلی توسعه اینترنت ثابت و رساندن فیبرنوری به منازل تهیه شده و تا یک ماه دیگر به دستگاه ها و شرکت های مجری از جمله شرکت مخابرات و شرکت های FCP ابلاغ می گردد.

پیش نویس پروژه اینترنت فیبرنوری منازل تهیه شده و تا یک ماه دیگر ابلاغ می گردد

صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری، ضمن دادن خبر فوق، اعلام نمود مصوبه شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات تکلیف نموده که در افق 1404 باید بیش از 80 درصد خانوار و 100 درصد کسب وکارها به شبکه پرسرعت متصل شوند.

رئیس رگولاتوری می گوید تا سال 1404 باید 80 درصد خانواده ها دارای اینترنت با سرعت 25 مگابیت و کسب وکارها دارای اینترنت پرسرعت 100 مگابیت باشند. این سرعت حداقلی است که در قانون آمده است و قطعا رگولاتوری در پی سرعت ها بیشتری است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این هدف که وزارت ارتباطات دولت سیزدهم می خواهد طی 4 سال، نزدیک به 20 میلیون خانواده و 5 میلیون کسب وکار به اینترنت FTTH وصل شوند؛ گفت هفته ها است در حال آنالیز و مطالعه روی این پروژه هستند و جلسات مختلفی با شرکت های بخش خصوصی، مخابرات و غیره برگزار نمایند تا به یک پیش نویش سیاست های کلی و اصول حاکم برای رساندن فیبر به منازل رسیدند.

صادق عباسی شاهکوه می گوید رگولاتوری و وزارت ارتباطات وظیفه دادن اینترنت 25 مگابیت به خانه ها و کاربران را ندارد؛ بلکه باید در این زمینه تصدی گری کند و سیاست ها و مقررات لازم برای تحقق این هدف را تصویب و به بخش خصوصی برای اجرای کار، ابلاغ کند.

رئیس رگولاتوری تاکید دارد چون برای توسعه شبکه های موبایل 5G نیز به زیرساخت های فیبرنوری محتاج هستیم؛ بنابراین باید در این پروژه اپراتورهای موبایل و ثابت با یکدیگر همگرا باشند و همه طرف های درگیر از جمله شرکت مخابرات و شرکت های FCP پای کار بیایند و با همه توان به یکدیگر یاری نمایند.

معاون وزیر ارتباطات، علاوه بر اینکه گفت شاید اپراتورهای موبایل نیز وارد پروژه فیبرنوری منازل شوند؛ گفت این پروژه این قدر بزرگ است که از هر بخش و وزارت خانه ای که بخواهد همکاری کند؛ استقبال خواهند کرد؛ از جمله شهرداری ها و وزارت نیرو. او گفت: هنوز معین نیست که می خواهیم از زیرساخت های شهرداری و وزارت نیرو در قالب یک پروانه استفاده کنیم یا با گذاشتن مقررات لازم از فیبرهای نوری آن ها بهره ببریم.

فیبرکشی زمینی با مسائل بزرگی روبرو است و یکی از دلایل عدم توسعه اینترنت در چند سال اخیر هم به این چالش برمی گردد. عباشی شاهکوه می گوید در غالب کشورها از فیبرکشی هوایی استفاده می گردد و ما در ایران برای پیشبرد اهداف مان باید چنین رویکردی داشته باشیم:

80 درصد فیبرکشی در بسیاری از کشورها به وسیله فیبرهوایی است که هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم سرعت اجرا را افزایش می دهد. بنابراین ما می توانیم با در نظر گرفتن برنامه ای استفاده از فیبرنوری هوایی وزارت نیرو را برای آن ها تعریف کنیم.

در پیش نویس اولیه فیبر منازل، اصول حاکم بر تقسیم کار و حمایت از توسعه شبکه دسترسی به اینترنت پرسرعت فیبرنوری معین شده است و از قرار بهمن ماه رونمایی و ابلاغ می گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2178

به "پیش نویس پروژه اینترنت فیبرنوری منازل تهیه شده و تا یک ماه دیگر ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس پروژه اینترنت فیبرنوری منازل تهیه شده و تا یک ماه دیگر ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید