کارخانه های نوآوری در 8 کلان شهر مستقر هستند ، لزوم تدوین مصوبه های قانونی برای کارخانه ها

به گزارش اخذ ویزا، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کارخانه های نوآوری در هشت کلان شهر به فعالیت می پردازند و چرخه نوآوری را به حرکت درآورده اند.

کارخانه های نوآوری در 8 کلان شهر مستقر هستند ، لزوم تدوین مصوبه های قانونی برای کارخانه ها

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز هشتم دی ماه 98 در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی به عنوان شعبه اول پارک فناوری پردیس در کشور گفت: طی سال های گذشته مفهوم پارک علم و فناوری در کشور جا افتاده است. کارخانه نوآوری را در هشت کلان شهر ایجاد نموده ایم. این کارخانه ها چرخه نوآوری را به حرکت درآورده اند.

وی اضافه نمود: کارخانه های نوآوری در سال های گذشته به صورت متروک باقی مانده بودند اما با حمایت دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی توانستیم به این کارخانه ها سر و سامان دهیم و آن ها را به کارخانه نوآوری تبدیل کنیم اکنون این کارخانه های نوآوری به فعالیت می پردازند، اما زیرساخت های لازم را ندارند.

قادری فر با بیان اینکه باید مصوبه قانونی برای کارخانه های نوآوری تدوین گردد تا هویت این مکان ها معین گردد، توضیح داد: همچنین در بحث مالکیت فکری نیز ضعف هایی وجود دارد در بعضی از پلتفرم های حمایتی که استارتاپ ها ایجاد می نمایند، مستند قانونی ندارند این موجب می گردد تا استارتاپ های دیگر ضرر ببینند.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در بخش هایی همچون دارو و درمان حمایت وزارت بهداشت را داریم، اما در حوزه گردشگری هیچ حمایتی وجود ندارد از این رو ضروری است کارگروه مشترکی ایجاد گردد.

وی در خاتمه اعلام نمود: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها متعلق به سال 89 است اکنون 10 سال از تدوین آن قانون می گذرد بهتر است که بازنگری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 683

به "کارخانه های نوآوری در 8 کلان شهر مستقر هستند ، لزوم تدوین مصوبه های قانونی برای کارخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه های نوآوری در 8 کلان شهر مستقر هستند ، لزوم تدوین مصوبه های قانونی برای کارخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید