کاستن از کالری های دریافتی از راه غذا روند پیر شدن را کُند می کند

به گزارش اخذ ویزا، یک بررسی تازه نشان می دهد که ما می توانیم با کاستن 25 درصدی از شمار کالری های انرژی که از طرق غذا خوردن دریافت می کنیم، 2 تا 3 درصد روند پیر شدنمان را کندتر کنیم.

کاستن از کالری های دریافتی از راه غذا روند پیر شدن را کُند می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب ام دی گرچه این اندازه ممکن است سودمندی اندکی در برابر کاستن اندازه زیادی از کالری های دریافتی به نظر برسد، اما کارشناسان می گویند در واقع این اندازه مزیت بزرگی به شمار می رود.

دانیل دبلیو بلسکی، نویسنده ارشد مقاله این بررسی و پژوهشگر مرکز سالمندی باتلر کلمبیا در دانشکده پزشکی بهداشت عمومی مک میلان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک در این باره می گوید: در بررسی های دیگر، همین اندازه تفاوت در سرعت پیری پیامدهای معنی داری بر خطر مرگ افراد داشت.

این بررسی نشان داد که کاستن از شمار کالری مصرفی به اندازه 25 درصد سرعت پیری را در جوانان و میانسالان را نسبت به افرادی که به شکل عادی غذا می خوردند، چند درصد کاهش می دهد.

در این بررسی در مقایسه با 75 نفر به عنوان گروه شاهد به طور عادی غذا می خوردند، 145 نفر دیگری که به طور تصادفی در گروهی قرار گرفته بودند که کالری مصرفی شان را کم کرده بودند، در طول بیش از دو سال انجام این کارآزمایی بالینی تصادفی شده سرعت پیری شان حدود 2 تا 3 سرعت کاهش یافت

به گفته این پژوهشگران، بررسی های قبلی نشان داده اند که اندازه مشابهی کاهش سرعت پیری با 10 تا 15 درصد کاهش خطر مرگ در طول 10 تا 15 ساله همراهی دارد. بنابراین 2 تا 3 سرعت کاسته شدن از سرعت پیری ممکن است اثری عمده ایجاد کند.

نتایج این بررسی این هفته در ژورنال Nature Aging منتشر شده است.

گرچه سرعت پیری در این افراد کاهش یافته بود، اما پژوهشگران تغییرات قابل توجه در دو مقیاس زیستی پری در این بررسی پیدا نکردند و به این ترتیب به گفته آنها کار بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2398

به "کاستن از کالری های دریافتی از راه غذا روند پیر شدن را کُند می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاستن از کالری های دریافتی از راه غذا روند پیر شدن را کُند می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید