کسب عنوان برتر دانشگاه کاشان در رتبه بندی تایمز موضوعی 2022

به گزارش اخذ ویزا، معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان از کسب رتبه برتر این دانشگاه در رتبه بندی تایمز موضوعی 2022 خبر داد.

کسب عنوان برتر دانشگاه کاشان در رتبه بندی تایمز موضوعی 2022

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه کاشان، دکتر مجید منعم زاده اضافه نمود: بر اساس اعلام اخیر این رتبه بندی دانشگاه کاشان در دو فیلد موضوعی در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

وی مهمترین معیار های این نظام رتبه بندی را، آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی ذکر کرد و گفت: دانشگاه کاشان در موضوع مهندسی و فناوری (مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک)، رتبه 251-300 جهان و در موضوع علوم پایه (فیزیک، شیمی، ریاضی و آمار، زمین شناسی و محیط زیست) رتبه 400 تا 500 جهان را کسب کرده است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان اضافه نمود: این دانشگاه در موضوع مهندسی و فناوری در جایگاه رتبه دوم کشوری و همچنین دوم در میان دانشگاه های جامع کشور و در موضوع علوم پایه در جایگاه سوم کشور و دوم در میان دانشگاه های کشور قرار گرفت.

گفتنی است نظام رتبه بندی تایمز هر ساله رتبه بندی جامعی از بررسی اطلاعات بیش از 1500 دانشگاه از 93 کشور جهان ارائه می دهد. موسسه تایمز در انگلستان به مدت 8 سال است که اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می نماید. در سال های 2004 تا 2010، این موسسه جهت تأمین داده های پژوهشی با نظام رتبه بندی رتبه بندی QS همکاری داشته است که 200 دانشگاه برتر جهان را با 6 شاخص ارزیابی می کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2036

به "کسب عنوان برتر دانشگاه کاشان در رتبه بندی تایمز موضوعی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عنوان برتر دانشگاه کاشان در رتبه بندی تایمز موضوعی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید