گاف نجومی ترامپ؟

به گزارش اخذ ویزا، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیترش پیامی منتشر نموده که عده ای آن را به عنوان یک گاف در زمینه علم نجوم تفسیر نموده اند.

گاف نجومی ترامپ؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آدینه شب پیغام عجیبی در توئیتر منتشر کرد که عده ای آن را به عنوان یک گاف در زمینه علم نجوم تفسیر کردند.

او در توئیتر نوشت: با این همه پولی که هزینه می کنیم ناسا نباید درباره رفتن به ماه صحبت کند، ما این کار را 50 سال پیش انجام داده ایم. آنها باید تمرکزشان را روی کارهای بزرگتری قرار دهند که ما انجام می دهیم، از جمله مریخ (که ماه هم بخشی از آن است) مسائل دفاعی و علوم.

عده ای از کاربران پای این پست ترامپ او را به باد سخره گرفته و نوشته اند که او ماه را بخشی از مریخ می داند.

نیک جک پاپاس، نویسنده طنزپرداز آمریکایی نوشت: عالی! ترامپ اول آمریکا را به باد داد حالا هم ماه را به مریخ داد.

با وجود این، کسانی که به نوع گفتار و نوشتار ترامپ آشنا هستند می دانند که او به جهت آنکه فاقد ذهنی منسجم و منظم است معمولاً بیان افکارش به صورت رشته ای از ایده های دارای ارتباطات معنایی قوی و منسجم تلاشی نمی نماید، لذا اکثر مواقع، اگر ارتباط اندکی هم بین رشته افکار مطرح شده در گفتار او موجود باشد درک آن مستلزم دقت زیاد از سوی مخاطب و استفاده از دانش زمینه ای قبلی است.

علاوه بر این، سبک واکنش ترامپ به مسائل معمولاً سبک تأملی نیست و از روی بعضی پیغام های او در توئیتر (و یا گفته هایش در جلسات) می توان استنباط کرد که او هر ایده ای که به ذهنش خطور می نماید را به صورت تکانشی و به همان صورت که به ذهنش می رسد، می نویسد (یا می گوید) و به همین سبب زیاد دیده شده که او از شاخه ای به شاخه دیگر می پرد.

درباره این توئیت ترامپ هم این احتمال مطرح شده که منظور او در واقع این نبوده که ماه بخشی از مریخ است، بلکه او به سبب این خصیصه ها و استفاده منظورش را اشتباه رسانده است.

به همین دلیل، یک کاربر به نام Eugene Gu, MD در توئیترش نوشت: ماه بخشی از مریخ نیست. مارس خودش قمرهای (ماه های) مخصوص خودش را دارد. نام آنها فوبوس و دیموس است. اما قمری که ترامپ به آن اشاره می نماید آن ماهی است که به دور زمین می چرخد و هیچ ارتباطی با مریخ ندارد، جز اینکه بخشی از منظومه شمسی ما است.

وی در ادامه نوشت: بسیار احتمال دارد که منظور ترامپ آن چیزی نبوده که گفته. فکر نمی کنم اینقدر احمق باشد که فکر کند قمر زمین بخشی از مریخ است. این واقعیت که او هنگام نوشتن و گفتار بسیار غیرمنجسم است چیزی است که باید به آن توجه کنیم؛ صحبت های او ممکن است خیلی راحت اشتباه تفسیر شوند و آدم را گیج نمایند.

او در ادامه خاطرنشان می نماید: تصور کنید او هنگام انجام مذاکرات سخت با رهبران جهان با مترجم ها چطور صحبت می نماید. اگر حرف های ترامپ به زبان انگلیسی اینقدر غیرمنسجم و گیج نماینده باشد، تصور کنید در جاهای دیگر چه اتفاقی می افتد. هراس آور و بسیار خطرناک است.

با این توضیحات، این احتمال وجود دارد که منظور ترامپ این بوده باشد که دانشمندان ناسا بایستی آنالیز هایی که روی ماه انجام می دهند را هم به عنوان بخشی از پروژه های گسترده ای که در ارتباط با مریخ وجود دارد، ادامه دهند.

البته با در نظر دریافت این واقعیت که ترامپ معمولاً اهمیتی برای مستند بودن باورهایش به حقایق علمی و واقعیت های میدانی قائل نیست، اینکه او واقعاً فکر کند ماه بخشی از مریخ است را هم نباید کاملاً منتفی دانست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 227

به "گاف نجومی ترامپ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف نجومی ترامپ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید