یک عضو کمیسیون بهداشت: این همه آلودگیِ هوا شایسته مردم نیست

به گزارش اخذ ویزا، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید نمود که نباید کارخانه ای در اطراف تهران وجود داشته باشد چه برسد به اینکه بخواهد از سوخت مازوت استفاده کند.

یک عضو کمیسیون بهداشت: این همه آلودگیِ هوا شایسته مردم نیست

ملک فاضلی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آلودگی شدید هوای تهران اظهار کرد: محیط زیست یکی از نعمت های خداوند است که وظیفه همه ما حفاظت از آن است. مسئولان دولتی و کسانی که می توانند به نوعی به محیط زیست یاری نمایند باید تمامی کوشش شان را برای حفاظت از آن به کار گیرند.

وی با بیان اینکه چندین عامل باعث آلودگی هر ساله در پایتخت شده است، گفت: یکی از این عوامل جمعیت بیش از اندازه تهران است که به جغرافیای پایتخت تحمیل شده؛ هر محیطی تحمل یک میزان جمعیت را بر اساس توانمندی جغرافیایی اش دارد که بتواند آن را پذیرش کند. وقتی جمعیت زیاد می گردد به دنبال آن تردد با وسایل نقلیه و در نتیجه آلودگی هوا نیز تشدید پیدا می نماید. ساخت وسایل نقلیه از همان ابتدا با آلایندگی زیاد همراه بوده و اغلب وسایل نقلیه در تهران نیز ماشین هایی است که چند سال از عمر آنها می گذرد و آلایندگی را زیاد می نماید.

فاضلی ادامه داد: در این بین فصل زمستان با پدیده وارونگی روبرو است که میزان آلایندگی در این فصل نسبت به تابستان چند برابر شده البته که هوای تهران در تابستان نیز آلوده است. در چنین شرایطی کارخانه ها نیز در اطراف تهران فعالیت نموده و از سوخت مازوت استفاده می نمایند که این عامل میزان آلایندگی را بسیار زیاد نموده است. نباید اجازه استفاده از سوخت مازوت داده گردد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید نمود: با توجه به شرایط تهران اساسا نباید کارخانه ای در اطراف پایتخت باشد چه برسد به اینکه بخواهد از سوخت مازوت استفاده کند. متاسفانه با این شرایط چتر آلودگی بر روی پایتخت وجود دارد که شایسته مردم ما نیست.

فاضلی در جمع بندی اظهار کرد: از 30 سال گذشته نباید اجازه احداث کارخانه ها در اطراف تهران و یا ادامه فعالیت آنها داده می شد. چون دلیلی ندارد که کارخانه ها در دل جمعیت فعالیت نمایند. با توجه به توانمندی های موجود در کشور وجود کارخانه ها تنها باعث شده که فرآیند مهاجرت و حاشیه نشینی افزایش یابد که با انتقال کارخانه ها امکان مدیریت این شرایط وجود داشت.

وی اضافه کرد: اساسا جای بازار در تهران نیست. بازار جایی است که در آن واردات و صادرات صورت می گیرد. در شمال و جنوب کشور ما مرز وسیع دریایی وجود دارد که می توان از آن طریق تبادلات را انجام داد. چه دلیلی دارد که از بندر کالا به تهران آمده و بعد مجدد از تهران به بندر رود. اینها با توسعه مغایرت دارد و از جمله نتایج آن تشدید آلودگی هوا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1594

به "یک عضو کمیسیون بهداشت: این همه آلودگیِ هوا شایسته مردم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عضو کمیسیون بهداشت: این همه آلودگیِ هوا شایسته مردم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید