آغاز تزریق واکسن فخرا به 500 داوطلب در فاز دوم

به گزارش اخذ ویزا، سخنگوی طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا با بیان این که فاز اول تست انسانی این واکسن عوارض جانبی جدی نداشته است، درباره شرایط شرکت در مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن توضیح داد.

آغاز تزریق واکسن فخرا به 500 داوطلب در فاز دوم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رضا اله ورن سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع صبح چهارشنبه در مراسم آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن کرونای فخرا، با بیان این که فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای فخرا از امروز آغاز می شود، اظهار کرد: فاز اول تست انسانی واکسن فخرا، با تزریق به 135 نفر به خاتمه رسید و حال عمومی داوطلبان خوب است و عوارض جدی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: در فاز دوم تست انسانی این واکسن به 500 نفر داوطلب 18 تا 70 ساله تزریق خواهد شد.

سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع با بیان این که داوطلب گیری فاز دوم این واکسن اجرا شده است، خاطر نشان کرد: غربالگری های پزشکی برای داوطلبان فاز دوم اجرا شده و ما روزانه 40 تا 50 تزریق به داوطلبان را خواهیم داشت.

اله ورن ادامه داد: فاز دوم در تهران انجام می شود اما برنامه ریزی ما برای فاز سوم این است که این فاز را در شهرستان ها هم اجرا کنیم تا مردم سایر شهرها هم بتوانند در این مطالعه شرکت کنند.

وی شرح داد: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت fakhravac.ir آمادگی خود را برای شرکت در این طرح ملی اعلام کنند. ما پس از فاز دوم و با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت وارد فاز سوم تست انسانی می شویم. افراد با مراجعه به سایت می توانند شرایط شرکت در مطالعه بالینی را ملاحظه کنند. در فاز سوم عموم مردم می توانند در مطالعه شرکت کنند.

سخنگوی طرح کارآزمایی بالینی واکسن فخرا در خاتمه گفت: در فاز سوم تست انسانی بنا داریم واکسن کرونا را به تعداد بیشتری از داوطلبان، یعنی حدود 30 هزار نفر تزریق کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1902

به "آغاز تزریق واکسن فخرا به 500 داوطلب در فاز دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز تزریق واکسن فخرا به 500 داوطلب در فاز دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید