ادعای دولت ترامپ درباره حمایت اقتصادی چین از حمله به نظامیان آمریکایی

به گزارش اخذ ویزا، مقام های ارشد دولت آمریکا مدعی شدند که دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی این کشور در اوایل ماه جاری میلادی اطلاعاتی را درباره اینکه چین به دنبال حمایت اقتصادی از بازیگران غیر دولتی برای حمله به نظامیان آمریکایی در افغانستان بوده را دریافت نموده است.

ادعای دولت ترامپ درباره حمایت اقتصادی چین از حمله به نظامیان آمریکایی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش تارنمای آکسیوس به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی، این اطلاعات که توسط دولت ترامپ از حالت طبقه بندی خارج خواهد شد، روز 17 دسامبر (27 آذر) در اختیار وی قرار گرفته و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی ترامپ در همان روز توضیحات شفاهی را در این خصوص به وی ارائه نموده است.

یک مقام ارشد حاضر در نشست های مربوط به مساله چین، گفت که مانند تمام گزارش های اولیه با احتیاط به آنها واکنش نشان می دهیم اما هر گونه گزارش اطلاعاتی مربوط به امنیت جان نیروها باید بسیار جدی گرفته گردد.

دیگر مقام ارشد دولت آمریکا بیان کرد که روز 22 دسامبر (2 دی) مقامات یک نشست کمیته هماهنگی سیاست ها را برای تبادل نظر در این مورد برگزار کردند.

یکی از این مقام ها مدعی شد: آمریکا شواهدی در دست دارد که جمهوری خلق چین با ارائه مشوق های اقتصادی به دنبال حمایت از بازیگران غیر دولتی افغان برای حمله به سربازان آمریکایی بوده است.

این منبع مطلع زمان بندی این وقایع را در اواخر فوریه زمانیکه آمریکا به یک توافق با طالبان دست یافته بود، تعیین می نماید.

وی همچنین مدعی شد که دولت اطلاعاتی را در خصوص انتقال تسلیحات چین به صورت غیر قانونی به افغانستان دریافت نموده است.

افشای این اطلاعات تایید نشده درست 21 روز پیش از سرانجام دوران ریاست جمهوری ترامپ رخ داده است. چند ماه گذشته نیز ایالات متحده آمریکا مدعی شده بود که روسیه به صورت مخفیانه از طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان حمایت اقتصادی نموده است.

چین همیشه نقش دیپلماتیکی را در افغانستان با دعوت از مقام های طالبان به پکن برای مذاکرات صلح و راه چاره در این کشور آسیای میانه ایفا نموده است.

اندرو اسمال یکی از اعضای ارشد اندیشکده بنیاد جرمن مارشال و متخصص حوزه امور چین- افغانستان به آکسیوس گفت که صورت دریافت چنین اقدام های تحریک آمیز از سوی چین در افغانستان (با واقعیت) همخوانی ندارد.

به گفته وی، ایجاد صلح در افغانستان یکی از مسائل بسیار نادری است که آمریکا و چین همچنان تمایل به همکاری با یکدیگر در این زمینه دارند.

در ماه ژوئن کایلی مکننی سخنگوی کاخ سفید در خصوص انتشار اطلاعات تایید نشده در خصوص یاری اقتصادی روسیه از طالبان به روزنامه نیویورک تایمز انتقاد نموده بود. وی بیان نموده بود که افسران اطلاعاتی گستاخ ترامپ و امنیت آمریکا را تضعیف می نمایند.

وی همچنین تاکید نمود که ترامپ به علت عدم تایید کامل اطلاعات در جریان آنها قرار نگرفته بود. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1543

به "ادعای دولت ترامپ درباره حمایت اقتصادی چین از حمله به نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای دولت ترامپ درباره حمایت اقتصادی چین از حمله به نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید