استفاده از ظرفیت های اتاق بازرگانی بین الملل برای ارتقای فعالیت های بخش خصوصی

به گزارش اخذ ویزا، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل (ICC) با حضور در نشست شورای گفت وگو استان گیلان به ظرفیت های نهفته در اتاق بازرگانی بین الملل، اشاره و تأکید کرد: کمیته ایرانی ICC این توان را دارد که برای تسهیل تجارت و حمایت از بخش خصوصی کشور از ظرفیت های بین المللی خود استفاده کند. همکاری اتاق ها و این کمیته می تواند در ارتقای فعالیت های بخش خصوصی اثرگذار باشد.

استفاده از ظرفیت های اتاق بازرگانی بین الملل برای ارتقای فعالیت های بخش خصوصی

محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی ICC در ابتدا به نقش اتاق رشت در توسعه مناسبات مالی کشور به ویژه با کشورهای همسایه همچون روسیه اشاره نمود و گفت: امروز با توجه به شرایط فروش نفت، تحریم ها، کمبود منابع ارزی، باید اذعان داشت که در عرصه جنگ مالی هستیم و بخش خصوصی، تجار و بازرگانان، سربازان خط مقدم این جنگ هستند.

او یکی از مسائل فعلی کشور را تأمین منابع ارزی دانست و توضیح داد: علاوه بر احتیاج واحدها به سرمایه در گردش برای گسترش روابط تجاری احتیاجمند دو فاکتور مهم دانش و اطلاعات کافی در حوزه منابع بین المللی و اطلاع از قراردادهای حقوقی و اقتصاد بین المللی هستیم. در این راستا با گسترش تعاملات بین المللی، تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همگن سازی مقررات بین المللی از سال 1919 تعدادی از تجار و کارآفرینان عظیم دنیا بر آن شدند تا اتاق بازرگانی بین المللی را بنا نهند که مقر آن در پاریس نهاده شد.

او هدف از تأسیس این سازمان را دفاع از بخش خصوصی کشورها و کوشش برای توسعه و تسهیل تجارت داخلی و خارجی اعلام کرد و اضافه کرد: کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)، قوی ترین صدای بخش خصوصی کشور است که شعبه ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی محسوب می گردد و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ریاست آن را بر عهده دارد؛ کمیسیون های متعدد در حوزه های مختلفی مانند مالیات، بانکی، حقوقی، تجارت و سرمایه گذاری، اقتصاد دیجیتالی و غیره در کمیته ایرانی فعالیت می نمایند. در این کمیته، بیش از 220 شرکت، 12 بانک ایرانی و چند شرکت بیمه عضویت دارند و 34 اتاق بازرگانی ایران دارای نماینده در کمیته ایرانی ICC هستند.

در خاتمه این نشست، نشان اتاق رشت توسط استاندار استان گیلان، به محمد خزاعی اعطا شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1126

به "استفاده از ظرفیت های اتاق بازرگانی بین الملل برای ارتقای فعالیت های بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های اتاق بازرگانی بین الملل برای ارتقای فعالیت های بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید