کسب درآمد بی دردسر با خرید ملک در فرانسه

به گزارش اخذ ویزا، در شرایطی که اوضاع اقتصادی ایران چندان مساعد نیست، بسیاری از شهروندان ایرانی تصمیم به سرمایه گذاری در سایر کشورها گرفته اند. سرمایه گذاری در بازارهای اقتصادی جهانی، املاک و مستغلات و... از جمله این موارد محسوب می شوند. حالا فکر کنید با انجام یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه در یک کشور توسعه یافته اروپایی، علاوه بر حفظ ارزش پول خودتان بتوانید مجوز اقامت در آن کشور را هم بگیرید. حالا اگر به وسیله همین سرمایه گذاری، درآمد ماهیانه مناسبی هم برایتان ایجاد گردد که دیگر عالی خواهد بود. با خرید ملک در فرانسه می توانید به همه این ها با هم برسید و با یک تیر، چند نشان بزنید.

کسب درآمد بی دردسر با خرید ملک در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت

کشور فرانسه جزو توسعه یافته ترین کشورهای دنیا است و از لحاظ شرایط کار، زندگی و تحصیل در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده که خیلی از اتباع کشورهای دیگر به ویژه کشورهای دنیا سوم، راه مهاجرت به فرانسه را در پیش بگیرند. با توجه به مسائل و سختی هایی که در راستا مهاجرت کاری و تحصیلی به فرانسه وجود دارد، خیلی ها قید رفتن به این کشور را می زنند. اما برنامه جدید دولت فرانسه برای اعطای اقامت این کشور در ازای خرید ملک باعث شده تا شرایط مهاجرت به این کشور برای خیلی از افراد ایجاد گردد.

اگر کسی به شما بگوید که با داشتن پول خرید یک خانه در مناطق متوسط تهران، می توانید ضمن خرید ملک در فرانسه، اقامت این کشور را هم بگیرید، واکنش شما چه خواهد بود؟ احتمالا فکر می کنید که شما را دست انداخته و با یک نیشخند جوابش را خواهید داد. اما این موضوع واقعا حقیقت دارد. برای دریافت اقامت فرانسه به وسیله خرید ملک فقط به 70 هزار یوروی ناقابل احتیاج دارید! البته به این نکته هم دقت داشته باشید که باید بتوانید ثابت کنید، حداقل میزان درآمد ماهیانه شما در ایران 1300 یورو است.

مزایای اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک

فرانسه یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن است؛ بنابراین، با داشتن اقامت این کشور می توانید بدون احتیاج به ویزا در کلیه کشورهای عضو شینگن رفت و آمد داشته باشید. امکان افتتاح حساب بین المللی و ثبت شرکت از دیگر مزایای دریافت اقامت فرانسه به وسیله خرید ملک است. همچنین هزینه خدمات درمانی برای شما و خانواده تان رایگان است و فرزندان شما می توانند بدون پرداخت هزینه در کشور فرانسه تحصیل نمایند. اجاره دادن ملک در فرانسه و کسب درآمد از این طریق نیز یکی دیگری از مهم ترین مزایای خرید ملک در فرانسه به حساب می آید.

شرایط خرید ملک در فرانسه

اولین شرطی که برای دریافت اقامت به وسیله خرید ملک در فرانسه باید آن را رعایت کنید، شرط حداقل مبلغ است. این مبلغ بر اساس موارد مختلفی از جمله شهر، محله و امکان فروش و اجاره سریع معین می گردد و حداقل آن 70 هزار یورو است. شما می توانید در هر کدام از شهرهای فرانسه که مد نظرتان است، اقدام به خرید ملک کنید. اما این را هم در نظر داشته باشید که در شهرهای عظیم مانند پاریس، طبیعتا قیمت ملک بالاتر رفته و ممکن است احتیاج به سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید.

نکته بعدی که در خصوص خرید ملک به منظور اخذ اقامت فرانسه باید به آن توجه داشته باشید متراژ ملک است. حداقل متراژ خریداری ملک بر اساس تعداد اعضای خانواده شما معین می گردد. این ملک باید حداقل 14 مترمربع برای شخص متقاضی و 9 مترمربع برای همسر او، فضا داشته باشد. برای هر فرزند هم باید 9 مترمربع دیگر، فضا در نظر بگیرید. بنابراین اگر شما یک خانواده چهار نفری هستید باید ملکی را خریداری کنید که مساحت آن حداقل 41 مترمربع باشد.

مراحل خرید ملک در فرانسه

اگر شرایط گفته شده برای خرید ملک در فرانسه را دارید، در گام اول باید ملک مناسب را انتخاب کنید. انجام این کار می توان به وسیله سایت های خرید و فروش ملک در فرانسه یا سفر به این کشور انجام گردد. بعد از پیدا کردن ملک مناسب باید به برای خرید آن به صورت حضوری به کشور فرانسه مراجعه کنید و یا به وکیل قانونی خود، وکالت خرید بدهید. بعد از انجام امور قانونی مربوط به قرارداد خرید ملک و ثبت آن در دفاتر اسناد رسمی فرانسه، می توانید درخواست اخذ اقامت این کشور را ارائه کنید.

در ابتدا، ویزای تایپِ D فرانسه به شما تعلق خواهد گرفت که اعتبار آن یک ساله است. بعد از گذشت یک سال باید نسبت به تمدید اقامت خود و دریافت کارت اقامت یک ساله اقدام کنید. تمدید یک ساله اقامت به مدت 5 سال انجام خواهد شد و بعد از گذشت این مدت می توانید برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام کنید. دقت داشته باشید که تا قبل از این 5 سال اجازه فروش ملک را نخواهید داشت.

کسب درآمد به وسیله اجاره ملک در فرانسه

بعد از اینکه ملک مورد نظرتان را در فرانسه خریداری کردید و مجوز اقامت موقت این کشور را به دست آوردید، می توانید همراه با اعضای خانواده خود وارد کشور فرانسه شوید و به صورت قانونی در این کشور زندگی کنید. اما اجباری در این کار ندارید و هیچ قانونی وجود ندارد که شما را مجبور به حضور در فرانسه کند. شما می توانید در ایران و یا هر کشور دیگری سکونت داشته باشید و ملک خود را در فرانسه اجاره دهید. با توجه به شرایط شهرهای مختلف فرانسه، اجاره دادن ملک در این کشور کار سختی نیست و در مدت کوتاهی انجام می گردد.

شاید برایتان عجیب باشد اما همان خانه 70 هزار یورویی که خریداری نموده اید را می توانید با مبلغی در حدود 500 یورو در ماه اجاره بدهید! این در حالیست که اگر خانه ای با همان ارزش را در تهران خریداری می کردید نهایتا می توانستید آن را با مبلغی بین 3 تا 4 میلیون تومان اجاره دهید! بنابراین، اجاره دادن ملک در فرانسه می تواند یک منبع درآمد همیشگی و بی دردسر برای شما ایجاد کند. ضمن اینکه اگر ملکی با شرایط و موقعیت بهتر بخرید، مبلغ اجاره ماهانه آن بالاتر از این ها خواهد رفت.

چرا فرانسه؟

کشورهای اروپایی دیگری مانند اسپانیا، مالت، پرتغال و یونان هم برنامه های مشابهی را برای اعطای اقامت در ازای خرید ملک در دستور کار خود قرار داده اند. با این وجود، دریافت اقامت فرانسه با خرید ملک یک فرصت استثنایی است که دولت فرانسه آن را در اختیار شهروندان کشورهای دیگر قرار داده است. زمانی بیشتر به ارزش این موقعیت پی خواهید برد که شرایط خرید ملک در سایر کشورهای اروپایی را آنالیز کنید. به عنوان مثال در کشوری مانند پرتغال باید چیزی بین 280 تا 350 هزار یورو برای اخذ اقامت به وسیله خرید ملک هزینه کنید. در ضمن، درآمدی که می توانید به وسیله اجاره دادن ملک در فرانسه به دست آورید هم به مراتب بیشتر از کشورهای دیگر است.

توصیه می کنیم در صورتی که قصد سرمایه گذاری و کسب درآمد به وسیله خرید ملک در فرانسه را دارید، این کار را به وسیله موسسات معتبر و وکلای حقوقی باتجربه در این حوزه پیگیری کنید تا گرفتار کلاهبرداران و افراد سودجو نشوید. مجموعه نیلگام در تمامی مراحل این برنامه مهاجرتی از انتخاب و خرید ملک در فرانسه گرفته تا دریافت اقامت این کشور، همراه متقاضیان خواهد بود.

منبع: چمدان
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1686

به "کسب درآمد بی دردسر با خرید ملک در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب درآمد بی دردسر با خرید ملک در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید