افتتاح طرح های ملی آب و برق با دستور رئیس جمهوری

به گزارش اخذ ویزا، تهران (پانا) - مراسم بهره برداری از طرح های ملی صنعت آب و برق وزارت نیرو با ارزشی بیش از 27 هزار میلیارد ریال با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جهوری آغاز شد.

افتتاح طرح های ملی آب و برق با دستور رئیس جمهوری

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

در سی و نهمین برنامه افتتاح جشن تولید و سی و چهارمین هفته پویش هر هفته #الف-ب-ایران، بهره برداری از 26 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار دو هزار و 761 میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران آغاز شد.

بر اساس این گزارش از 26 پروژه ای که در دستور کار امروز پویش الف-ب-ایران قرار گرفته اند، چهار پروژه در استان آذربایجان غربی، سه پروژه در اردبیل، 9 پروژه در اصفهان و 10 پروژه هم در استان مازندران به بهره برداری خواهند رسید.

سد کانی سیب با 220 میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان پروژه آبی در استان آذربایجان غربی امروز با دستور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

این سد به عنوان طرح عظیم زیست محیطی سالانه 600 میلیون مترمکعب آب با هدف احیای دریاچه ارومیه به به این دریاچه منتقل خواهد کرد.

کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال زایی بومیان و رونق اقتصادی از دیگر اهداف احداث سد کانی سیب به شمار می رود.

پروژه آبکمک و زهکشی کرم آباد به عنوان یکی دیگر از طرحهایی که امروز به بهره برداری می رسد آب موردنیاز 19 هزار و 250 هکتار از اراضی منطقه را تامین خواهد کرد.

کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه بویژه در منطقه آزاد ماکو، ارتقای راندمان آبکمک و افزایش تولید از اهداف این پروژه عنوان شده است.

پروژه احداث و آب اندازی شبکه آبکمک و زهکشی ارس غربی با هدف امکان بهره برداری و آب اندازی از هشت هزار و 400 هکتار اراضی منطقه از دیگر طرح های آبی است که امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری بهره برداری ازآن آغاز شد.

این در حالی است که در مراسم امروز چندین پروژه های برقی هم در استان آذربایجان غربی به بهره برداری خواهند رسید. در چهارچوب برنامه سی چهارمین هفته پویش الف-ب امروز به 8 روستای قزقاپان ترک، قزلچه علیا، کیدان، قوری ناو، آق تپراق، آرتاکندی، کانی اسپان، نوروزلو برق رسانی می شود این پروژه 95 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

بهره برداری از سه پروژه تامین برق در شهرهای نمین، بیله سوار و پنج روستای استان اردبیل با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات در استان اردبیل هم از طرحهای برق ابی است که امروز بهره برداری از آن آغاز شد. ضمن اینکه چهار پروژه برقی هم در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

علاوه بر این پروژه ها در استان مازندران هم پنج نیروگاه مقیاس کوچک و سه پروژه تامین برق با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات به بهره برداری می رسد.

آب رسانی به 57 روستا، دیگر پروژه مربوط به استان مازندران است. از امروز و با اجرای 86 کیلومتر خط انتقال و 129 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب، آب شرب 32 هزار و 660 نفر تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1485

به "افتتاح طرح های ملی آب و برق با دستور رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح طرح های ملی آب و برق با دستور رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید