افزایش ارزش افزوده سبب افزایش انگیزه کشاورز برای فراوری کیفی می گردد

به گزارش اخذ ویزا، مدیر عامل هیئت اتحادیه های تعاونی روستایی گفت: قرار دریافت زعفران در بازار بورس سبب می گردد که کشاورزان محصولی با کیفیت را فراوری نمایند تا از ارزش افزوده آن بهره مند شوند. افزایش ارزش افزوده سبب افزایش انگیزه کشاورز برای فراوری کیفی می گردد.

افزایش ارزش افزوده سبب افزایش انگیزه کشاورز برای فراوری کیفی می گردد

به گزارش خبرنگاران- مسعود پژمان پور در میزگرد تخصصی آنالیز بازار زعفران ایران در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و رفتارهای مالی مشهد در محل سالن همایش نمایشگاه بین المللی مشهد در رابطه با منافع سازوکار بورس برای کشاورزان، اظهار کرد: ما بالاترین فراوری دنیا را دارا هستیم اما صندلی مالی خوبی در این زمینه نداریم و این موضوع به مسائل موجود در این حوزه مربوط می گردد.

وی افزود: یکی از مسائل موجود در این زمینه نوسانات بازار و تعدد نرخ در نهادهای مختلف است. از دیگر مسائل می توان به طریقه نگهداری آن اشاره نمود زیرا زعفران محصولی صادراتی است و باید به گونه ای نگهداری گردد که استانداردهای آن تغییر نکند.

مدیر عامل هیئت اتحادیه های تعاونی روستایی اعلام نمود: بعد از ورود بازار زعفران به بورس مسائل مذکور برطرف شد و خدمات ارزنده ای را به کشاورزان عرضه کرد. اگر بازار بورس مهیا نمی شد، کشاورزان همچنان با مسائل مربوط به فروش محصول روبرو بودند.

پژمان پور در مورد تأثیر بورس در استانداردسازی محصول، بیان نمود: کشاورزان باید محصولی با کیفیت را فراوری نمایند تا از ارزش اضافه نموده آن بهره مند شوند. افزایش ارزش اضافه نموده سبب افزایش انگیزه کشاورز برای فراوری کیفی می گردد.

در ادامه کریمی، یکی از فراورینمایندگان زعفران، گفت: فعال کردن زنجیره ها در فراوری زعفران اهمیت زیادی دارد. استانداردسازی، کشف قیمت و شفافیت از انواع حلقه های موجود در این زنجیره هستند.

کریمی در مورد میزان موفقیت در بازار بورس، افزود: ما تنها به عنوان یک جز از این مجموعه هستیم. بورس کالا بستری قانونی است که سبب شد بستر ارتباط بین قوانین نظام مند تجاری جاری در بورس و هسته فراورینمایندگان ایجاد گردد. به واسطه این اتفاق کشاورزان با موضوعات مربوط به بورس آشنا شدند و آموزش دیدند تا ارزش اضافه نموده محصولات خود را علاوه بر فراوری در بازار کسب نمایند.

این فراورینماینده زعفران اعلام نمود: ما در شرکت خود 70 درصد از سهام را به فراورینمایندگان سپرده ، 1400 کشاورز را جذب نموده و واسطه ها را نیز قانومند نموده ایم، در شرکت هیچ کس بیشتر از یک درصد سهم ندارد.

وی افزود: ما به دنبال فرصتی هستیم که کشاورزان را شریک کنیم، خود آن ها به سرنوشتشان حاکم شوند و ارزش اضافه نموده حاصل از تجارت زعفران نصیب خود کشاورزان گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 149

به "افزایش ارزش افزوده سبب افزایش انگیزه کشاورز برای فراوری کیفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ارزش افزوده سبب افزایش انگیزه کشاورز برای فراوری کیفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید