امضاء قرارداد مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با بیمه ما

به گزارش اخذ ویزا، تفاهم نامه همکاری میان مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و بیمه ما امضا شد.

امضاء قرارداد مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با بیمه ما

دکتر پرویز افشار رییس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در نشست خبری کنگره بین المللی توسعه روابط مالی در حوزه سلامت با موضوع کشورهای اسلامی بیان نمود:

ایران در زمینه گردشگری سلامت مزیت های بالفعلی دارد که کمتر به آن پرداخته شده و کشورهای دیگر نیز آن را نمی دانند. یکی از این موارد سطح بالای امنیت ایران در این منطقه بحران زا و بعلاوه قابلیت های پزشکی ما است. علاوه بر آن ایران در فراوری علم و مقاله بی نظیر است و باید این ظرفیت ها را با صدای بلند به گوش جهان برساند.

افشار اضافه نمود:

جهان در پی ارائه خدمات استاندارد است؛ به همین علت ما نیز قدم هایی در زمینه استانداردسازی مراکز درمانی خود برای گردشگری سلامت برداشته ایم تا به استانداردهای بین المللی بپیوندیم؛ اما تا رسیدن به این مدینه فاضله فاصله زیادی داریم. ایران به بعضی زمینه ها در حوزه گردشگری سلامت مانند طب ایرانی و گیاهان دارویی اصلا ورود پیدا نکرده و استفاده مطلوبی نداشته است. این ضعف در دیپلماسی سلامت نیز وجود دارد و اطلاع رسانی و ارتباط با کشورهای خارجی در این زمینه ضعیف است. این در حالی است که جهان از این مکانیسم ها به خوبی استفاده می نماید.

افشار بعلاوه اضافه نمود:

باید به این باور برسیم که اقتصاد تک محصولی شکست خورده است و کشورها باید مزیت بالفعل داشته باشند. نفت دیگر برای ما یک مزیت بالفعل نیست. اگر دست به دست هم دهیم می توانیم تا پنج سال دیگر آمار گردشگران حوزه سلامت را به دو تا دو میلیون و 500 هزار نفر در سال برسانیم.

در این نشست حجت اله بهاری فر مدیرعامل بیمه ما با اشاره به اینکه این قرارداد در رشته های اشخاص، مسئولیت و آتش سوزی به گردشگران ارائه خواهد شد، عنوان نمود که بیمه ما آمادگی دارد با ارائه پوشش های بیمه در حوزه درمانی، ارائه پوشش بیمه ای به فعالان مالی و حمایت از سرمایه گذاری های مشترک در این قرارداد پیشگام باشد.

در سرانجام این نشست تفاهم نامه همکاری میان مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و بیمه ما امضا شد.

سومین کنگره بین المللی توسعه روابط مالی در حوزه سلامت با موضوع کشورهای اسلامی 19 تا 21 اردیبهشت ماه جاری با همکاری وزارت بهداشت، مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، سازمان غذا و دارو، بیمه ما، جهاد دانشگاهی، وزارتخانه های بهداشت کشورهای اسلامی، تشکل های گردشگری سلامت بعضی کشورها برگزار خواهد شد.

منبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2146

به "امضاء قرارداد مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با بیمه ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضاء قرارداد مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با بیمه ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید