امیدواریم تا سرانجام سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی گردد

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 95درصد کارهای راه اندازی مرکز پیوند قلب کرمانشاه صورت گرفته و امیدواریم تا خاتمه سال بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.

امیدواریم تا سرانجام سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی گردد

دکتر محمودرضا مرادی در اولین جلسه انجمن اهدای عضو ایرانیان - شعبه کرمانشاه- با بیان اینکه اهدای عضو یکی از معنوی ترین و انسانی ترین کارهاست، گفت: بیماریهای مزمن مثل نارسایی های قلبی و کلیوی عموما درمان مناسبی ندارند و تنها دو راه اساسی برای درمان آنان وجود دارد، یکی استفاده از پیوند اعضا که از سالها پیش در جهان مرسوم بوده و دیگری استفاده از طب بازساختی و سلولهای بنیادی که بیشتر در مراحل اولیه و در بیماریهای پوست و استخوان قابلیت اجرا دارد.

وی گفت: پیوند اعضا از دو راه امکان دارد، دهنده زنده و یا فرد مرگ مغزی شده که با توجه به اینکه دهنده زنده دارای محدودیت هایی است، برترین راه پیوند به وسیله افراد مرگ مغزی می باشد.

وی با بیان اینکه پیوند کلیه در کرمانشاه قدمتی دیرینه دارد، اضافه کرد: تا کنون بیش از 1750 پیوند کلیه اجرا شده است و بیش از 70 پیوند مغز استخوان نیز در کرمانشاه انجام گرفته است.

مرادی ادامه داد: بعلاوه پیوند قرنیه و کاشت حلزون که یک تکنیک است در استان انجام می گردد که رضایتمندی خاصی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در پی راه اندازی مرکز پیوند قلب در کرمانشاه هستیم و چه بسا اگر اپیدمی کرونا نبود تا کنون این مرکز راه اندازی می شد، اضافه کرد: 95درصد کار اجرا شده و امیدواریم تا سرانجام سال بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این جلسه با هدف انتخاب اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو و تقسیم کارها بین ارگانها و نهادهایی که قابلیت یاری دارند، تشکیل شده، گفت: در این امر خیر و خداپسندانه نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم. بدون همکاری مردم انجام کارها میسر نمی گردد، همانطور که در اپیدمی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هر وقت مردم پای کار بودند، کرونا سیر نزولی پیدا می کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2096

به "امیدواریم تا سرانجام سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "امیدواریم تا سرانجام سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی گردد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواریم تا سرانجام سال مرکز پیوند قلب کرمانشاه راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید