بخش بهداشت و درمان قم 39 درصد رشد داشته است

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران، سید مهدی صادقی غروب سه شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور معاون اول رئیس جمهور در تالار مرکزی شهر قم برگزار گشت، در سخنانی گفت: 98 درصد جمعیت استان قم در شهر مقدس قم حضور دارند و قم از نظر مهاجرپذیر بودن رتبه 12 کشور را دارد و در خصوص حضور اتباع بیگانه، رتبه 5 کشوری را دارد.

بخش بهداشت و درمان قم 39 درصد رشد داشته است

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم بیان داشت: رشد دانش آموزان در دو سال اخیر 3 درصد افزایش و رشد دانشجویان نیز 10 درصد بوده و امروز 80 هزار نفر از دانشجویان در مراکز علمی و دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

استاندار قم بیان داشت: در زمینه درمان و سلامت، قم طی دو سال اخیر در بخش موسسات غیر دولتی 45 درصد و در بخش دولتی 39 درصد و در بخش اورژانس 12 درصد رشد داشته ایم.

وی با اجرای پیروز طرح تحول سلامت در قم، اضافه کرد: اجرای این طرح در قم پیروز بوده است و در بخش بهداشت با استقرار 41 مرکز تمام قم تحت پوشش اجرای طرح تحول سلامت است.

صادقی گفت: در بخش گردشگری قم سالانه 20 میلیون زائر و مسافر دارد که به دلیل نبود زیرساخت های اقامتی میانگین اقامت هر مسافر در قم 4 ساعت است.

وی اضافه کرد: تخت های مراکز اقامتی استان در حال حاضر بیش از 6 هزار و 500 عدد است و قم در زمینه تولید ناخالص دولتی رتبه 25 کشور را دارد.

استاندار قم با بیان اینکه قم، 4 شهرک صنعتی فعال دارد، اضافه کرد: امروز در استان زیرساخت های خوبی در عرصه های صنعت چاپ و نشر و بخش IT داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر پروژه های انتقال آب از سرشاخه های دز به قم مراحل انتهایی خود را سپری می کند و احداث سدهای کوچک و مسیرهای جاده ای در حال پیگیری است که با تکمیل تصفیه خانه آب ورودی به قم چرخه انتقال آب کامل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 827

به "بخش بهداشت و درمان قم 39 درصد رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش بهداشت و درمان قم 39 درصد رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید