برگزاری نمایشگاه مجازی در دوران کرونا راهگشای فعالان مالی است

به گزارش اخذ ویزا، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ضمن استقبال از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران با اشاره به تجربیات سایر کشورها و انواع کسب وکارهایی که در محیط مجازی به موفقیت های بالایی دست پیدا کردند، استفاده از این ظرفیت را برای روزهای کرونایی که سطح روابط بین فعالان مالی به حداقل رسیده است، ضروری و راهگشا دانست.

برگزاری نمایشگاه مجازی در دوران کرونا راهگشای فعالان مالی است

سیدرضا نورانی، در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار کرد: در اوضاع کرونا بسکمک از فعالیت ها بر بستر فضای فناورانه انجام می گردد و برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران به عنوان یک جایگزین برای نمایشگاه های فیزیکی، می تواند کمک رسان فعالان مالی در معرفی کالاها و محصولات خود به ذی نفعان باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: اکنون بسکمک از وبینارها در مباحث علمی، فرهنگی، مالی و حتی سیاسی به صورت آنلاین برگزار می گردد و سهم بیشتری از فروش ها نیز به سمت فروش های الکترونیکی پیش رفته و همه این ها دستاوردهایی است که فرار از شرایط کرونا برای برقراری ارتباط میان افراد به وجود آورده است.

نورانی گفت: شیوع ویروس کرونا به روندهایی که به انجام امور بر بستر فضای مجازی منتهی شده بود، سرعت بالایی بخشیده است.

او با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که پنجم تا بیستم اسفند برگزار می گردد، اعلام کرد: این نمایشگاه با همکاری اتاق های ایران و تهران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می گردد و به طور قطع با استقبال تشکل ها روبرو خواهد شد، چراکه امروزه یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی و معرفی محصولات، حضور در نمایشگاه های مجازی است.

او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های متعدد بین برگزارنمایندگان نمایشگاه مجازی و تشکل های مختلف ادامه داد: تشکل ها نیز از برگزاری نمایشگاه مجازی استقبال می نمایند و انجمن ملی ارگانیک ایران و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران نیز ضمن استقبال و حمایت از برگزاری این رویداد مهم ملی، برای افزایش مشارکت اعضای این اتحادیه و انجمن در برگزاری بهتر نمایشگاه مجازی فعالیت خواهند کرد.

نورانی اعلام کرد: شرایط کسب و کارها با هم متفاوت است و بعضی از آنها ممکن است آشنایی چندانی به نحوه بازاریابی و فعالیت در فضاهای فناورانه نداشته باشند به همین دلیل در ابتدای راستا هستیم؛ اما به مرور حرکت ها در آن با شتاب خواهد بود و کسب وکارها برای بقا و حیات خود باید به آن بپوندند. بنابراین برگزاری نمایشگاه مجازی نیز همین موضوع را دنبال می نماید.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به موفقیت نمایشگاه کتاب و فروشگاه های آنلاین اعلام کرد: برنامه های برگزاری نمایشگاه باید به گونه ای باشد که برای مشارکت نمایندگان و مخاطبان جذابیت های لازم را داشته باشد و در نظر دریافت امتیازاتی برای مخاطبان، بازدهی برگزاری این نمایشگاه را افزایش خواهد داد.

نورانی اعلام کرد: تخفیف های اعلامی باید به گونه ای باشد که تشکل ها حضور جمعی در نخستین نمایشگاه مجازی داشته باشند.

او با تاکید برلزوم برنامه ریزی برای افزایش میزان بازدید مخاطبان از نخستین نمایشگاه مجازی ایران، اضافه کرد: فعالان مالی یک سال و نیم است از فضای واقعی دور هستند و علاوه بر میزان مشارکت فعالان مالی و تشکل ها باید مخاطبان نیز به خوبی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شوند تا بتوانند دستاوردها و اهداف نمایشگاهی را برآورده نمایند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران اعلام کرد: بیشتر تولیدنمایندگان در حوزه کشاورزی در سایر استان ها و روستاها مستقر هستند و باید فرآیندی تعریف گردد تا دسترسی آنها به این نمایشگاه به ارحتی انجام گردد. اگرچه افق روشنی در این راستا ترسیم می کنیم اما احتیاج است بر اساس تجربه های دیگر کشورها، راهکارها و تسهیلات ویژه ای در این رابطه در نظر گرفته گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1687

به "برگزاری نمایشگاه مجازی در دوران کرونا راهگشای فعالان مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه مجازی در دوران کرونا راهگشای فعالان مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید