بیشینه و کمینه واکسیناسیون دُزهای دوگانه در هشت شهرستان استان سمنان

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران/سمنان دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: شهرستان سرخه با 91 درصد و دامغان با 76 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین سطح واکسیناسیون دز اول را در این استان دارند.بعلاوه شهرستان های سمنان با 67.7 و گرمسار با 64.4درصد به ترتیب بیشترین و کمترین مقدار واکسیناسیون دُز دوم را در استان دارند.

بیشینه و کمینه واکسیناسیون دُزهای دوگانه در هشت شهرستان استان سمنان

دکتر نوید دانایی در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در مجموع فرایند ثابتی را در بحث ابتلا و سرایت کرونا در استان شاهدیم و فرایند آن به صورت مختصر در حال کاهش است.

وی از دامغان به عنوان تنها شهرستان قرمز کرونایی در این دانشگاه نام برد و اضافه کرد: خوشبختانه شهرستان دامغان سیر نزولی خود را در بحث ابتلا و سرایت بیماری کرونا شروع نموده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا توضیح داد: امروز در بیمارستان ولایت دامغان 44 بیمار مبتلا به کرونا بستری است که نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی ضمن هشدار در مورد هرگونه ساده انگاری در ارتباط با این همه گیری اضافه کرد: شرایط در حال حاضر بسیار شنماینده است و سایر شهرهای تحت پوشش علوم پزشکی سمنان نیز در معرض خطر قرار دارند.

دکتر دانایی با اشاره به تعدد مبتلایان شناسایی شده سرپایی گفت: در بحث بیماران بستری سرپایی و روی تخت مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در کل استان، 456 مورد ثبت شده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با ابراز رضایت از فرایند واکسیناسیون در استان اضافه کرد: در بحث دُز اول واکسن کرونا در استان، شهرستان سمنان 88.9 درصد، شاهرود 87 درصد، دامغان 76 درصد، گرمسار 82.7 درصد، مهدیشهر 85.3 درصد، آرادان 88.1 درصد و سرخه 91 درصد جمعیت تحت پوشش واکسن دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: بعلاوه 67.7 درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان، 65 درصد شهرستان شاهرود، 66.4 درصد دامغان، 64.4 درصد گرمسار، 67.8 درصد مهدیشهر، 65.4 درصد آرادان و 66.8 درصد شهرستان سرخه، دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

دانایی با بیان اینکه رنگ بندی های کرونایی شهرستان ها تغییری ننموده است توضیح داد: برخورد با افرادی که نقض قانون می نمایند باید به صورت جدی انجام گردد.

وی از استاندار سمنان خواست: دستگاه های اجرایی در مورد استعلاجی بیماران مبتلا به کرونا نهایت همراهی و مساعدت را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2067

به "بیشینه و کمینه واکسیناسیون دُزهای دوگانه در هشت شهرستان استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشینه و کمینه واکسیناسیون دُزهای دوگانه در هشت شهرستان استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید