تبعیض در نظام درمانی آمریکا؛ انگار خون ترامپ رنگین تر است!

به گزارش اخذ ویزا، ایرنا نوشت: از انتقال سریع با یک بالگرد به بیمارستان نظامی گرفته تا برخورداری از خدمات ویژه و داروهایی که در دسترس کمتر از 10 نفر قرار می گیرد، تجربه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در زمینه مداوای کووید-19 بسیار متفاوت از تجربه بیماران هم سن و سال او بود که به این بیماری مبتلا شده اند.

تبعیض در نظام درمانی آمریکا؛ انگار خون ترامپ رنگین تر است!

ترامپ این اختلافات را نادیده گرفت و در ویدئویی که از کاخ سفید منتشر شد، گفت: از کووید-19 نترسید.

اما تفاوت های بسیاری در زمینه مداوای رئیس جمهوری 74 ساله آمریکا با بسیاری از شهروندان آمریکایی در رده سنی او وجود دارد.

امکان دریافت آزمایش های مکرر از ترامپ فراهم بوده است که بیشتر هفتاد و چهار ساله های آمریکایی از آن بی بهره اند.

روزنامه گاردین در گزارشی در این خصوص نوشت: احتمال مثبت شدن نتیجه آزمایش های رئیس جمهوری سفیدپوست آمریکا کمتر از سایرین بود. براساس اعلام سازمان آمریکایی موسوم به بنیاد خانواده کایزر، اگرچه نسبت آزمایش کرونا در گروه های نژادی و قومی یکسان است، نتیجه آزمایش بیماران لاتین تبار بیش از دو برابر و نیم بیشتر است و این میزان در بیماران سیاهپوست و آسیایی تبار تقریبا دو برابر سفیدپوستان است.

این مساله نشان می دهد که افراد رنگین پوست در آمریکا با موانع بیشتری برای انجام آزمایش کرونا روبه رو هستند.

به افرادی که آزمایش کرونا در آنها مثبت می گردد، گفته می گردد صرفنظر از سن و سالشان علائم بیماری را در منزل کنترل نمایند.

اما ترامپ از این امکان برخوردار بود که به محض مثبت شدن نتیجه آزمایش، از بالگردی شخصی برای انتقال به بیمارستان نظامی برخوردار گردد.

وی در منزل خود در کاخ سفید نیز از مراقبت های ویژه تیمی از متخصصان حرفه ای و متعهد بهره مند بود.

وی به کلینیکی در منزل مجهز به اتاق های آزمایش و تجهیزات بیمارستانی دسترسی دارد که تجهیزاتی برای انجام عملیات نجات بخش اضطراری را نیز دربرمی گیرد. همچنین در صورت پیشامد اتفاقی اورژانسی، می تواند به ناوگان بالگردی اش متوسل گردد تا ظرف چند دقیقه به بیمارستان انتقال یابد.

کروتیکا کوپالی پزشک بیماری های عفونی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی گفت: رئیس جمهوری به بهترین متخصصان، بهترین مراقبت های پزشکی و هرگونه تمهیدات جبران نماینده پزشکی که بخواهد، دسترسی دارد. این آنگونه مراقبت های پزشکی نیست که بیشتر مردم در آمریکا و در جهان از آن برخوردارند.

اگر یک فرد 74 ساله در بیمارستان پذیرش گردد، می تواند همچون رئیس جمهوری به داروی ضد ویروسی رمدسیویر دسترسی داشته باشد. اما به جز در مواردی که در یک آزمایش بالینی ثبت نام کند، نمی تواند از درمان پادتن آزمایشی که ترامپ از آن برخوردار شد، بهره مند گردد.

شرکت آمریکایی دارویی ریجنرون اعلام کرد که این نوع درمان برای کمتر از 10 نفر در خارج از رویه آزمایش بالینی مهیاست.

پس از کاهش سطح اکسیژن ترامپ، وی تحت درمان استروئیدی نهاده شد که معمولا برای افرادی در مرحله وخیم این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

پزشکان ترامپ تعیین ننموده اند که آیا وی دگزامتازون دریافت نموده است یا نه، زیرا بیماری اش وخیم تر از آنچه آنها گفته اند، بوده یا دلایل دیگری داشته است.

ترامپ تنها فرد در جهان است که گفته می گردد از این ترکیب درمان پزشکی برخوردار شده است.

به طور معمول، بیماران به هنگام دریافت داروهای تزریقی و آزمایشی از بیمارستان مرخص نمی شوند.

به گفته کوپالی، این واقعیت که ترامپ توانست از بیمارستان مرخص گردد، نشان می دهد که تا چه حد از مراقبت های خاصی در مقایسه با سایرین برخوردار شده است.

ترامپ از بابت هزینه های درمان نگرانی ندارد، زیرا پوشش درمانی رایگان، یکی از مزایای رئیس جمهوری بودن است.

هفتاد و چهار ساله های دیگر برای تامین هزینه های درمان خود به بیمه سلامت دولت برای افراد 65 سال به بالا چشم دوخته اند.

یک بیمار 74 ساله پس از پذیرش در بیمارستان باید یک هزار و 408 دلار قبل از آغاز استفاده از بیمه پرداخت کند. بیشتر مشمولان بیمه پزشکی سالمندان از پوشش مازاد برای کاهش این هزینه ها برخوردارند، اما 6.1 میلیون نفر تنها به مزایای اولیه دسترسی دارند.

چنانچه فردی با بسته اولیه مجبور به ماندن در بیمارستان بیش از مدت اقامت ترامپ باشد، در ازای هر یک روز اضافه در بیمارستان باید 352 دلار دیگر پرداخت کند. این برای افرادی با مکمل های بیمه پزشکی سالمندان کاملا رایگان نیست.

موارد اضافه شده می تواند برای سالمندان تا 461 دلار حق بیمه ماهیانه هزینه داشته باشد و آنچه تحت پوشش قرار می گیرد به نوع مکمل بستگی دارد.

همانند ترامپ، بیشتر افراد 74 ساله از بابت هزینه درمان هایی چون اکسیژن مکمل نگران نیستند. اما بیشتر مراقبت های دیگری که ترامپ از آن برخوردار می گردد، برای بیشتر افراد مسن پوشش داده نمی گردد.

بیماران مشمول بیمه سلامت سالمندان برخلاف رئیس جمهوری باید در ازای دریافت داروهای بدون نسخه همچون ویتامین دی، زینک، ملاتونین و آسپرین، پول پرداخت نمایند.

اما با وجود مراقبت های منحصر به فردی که ترامپ دریافت می نماید، هنوز هم فردی 74 ساله است، مساله ای که وی را در خطر بالای ابتلا به مسائل حاد تنفسی به دلیل ابتلا به کرونا قرار می دهد.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، مرگ ناشی از کرونا در افراد 65 تا 74 سال تقریبا 90 برابر بیش از افراد 18 تا 29 سال است. این میزان برای بیماران سیاهپوست و لاتین تبار بیشتر است.

کوپالی گفت که آسیب پذیری رئیس جمهوری در زمینه سلامت توام با تصمیم وی برای خودداری از ارائه اطلاعاتی در خصوص علائم بیماری اش، صلاحیت او برای ادامه زمامداری بر کشور را زیر سوال می برد.

وی اضافه کرد: ترامپ ممکن است در سال های بعدی ریاست جمهوری با چالش های بسیاری از جمله توانایی وی در انجام وظایفش در این سمت در نتیجه علائم طولانی مدت این بیماری رو به رو گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1265

به "تبعیض در نظام درمانی آمریکا؛ انگار خون ترامپ رنگین تر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعیض در نظام درمانی آمریکا؛ انگار خون ترامپ رنگین تر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید