توانایی استارشیپ در بلع زباله های فضایی

به گزارش اخذ ویزا، بنا به گفته ایلان ماسک، موشک استارشیپ(Starship) شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) در راستا خود از زمین به مریخ، اندازه زیادی زباله فضایی برای خوردن خواهد داشت.

توانایی استارشیپ در بلع زباله های فضایی

در حالی که شرکت های بیشتری فضاپیماهای خود را به مدار زمین می فرستند، تعداد ماهواره های مرده، اجزای رها شده موشک ها و بقایای دیگر در حال افزایش است و خطر برخورد فضاپیماهای تازه با آنها احتمال دارد. به اسم مثال شرکت اسپیس ایکس به تنهایی با ارسال 1665 ماهواره استارلینک تا به امروز، مدار زمین را به شدت شلوغ نموده است و این ماهواره ها خطر برخورد فضایی را افزایش می دهند.

ایده تازه ایلان ماسک به نظر می رسد راه حلی باشد که در فیلم های علمی-تخیلی می بینیم، اما جمع آوری زباله های فضایی هنگام عبور از فضا در واقع می تواند خطر تصادفات فضایی را کاهش دهد و بر اساس توئیت اخیر ماسک، موشک استارشیپ در آینده می تواند این کار را انجام دهد.

وی در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که پرسیده بود آیا اسپیس ایکس ایده ای برای از بین بردن زباله های فضایی دارد یا نه، پاسخ داد: بله ما می توانیم استارشیپ را در فضا پرواز دهیم و با یک در متحرک روی دماغه آن، زباله های فضایی را جمع کنیم.

طبق گفته وی، در موشک استارشیپ در هنگام رسیدن به یک مدار خاص باز می گردد و زباله های فضایی را جمع می نماید و سپس قبل از بازگشت به زمین بسته می گردد.

این اولین بار نیست که به توانایی های جمع آوری زباله های فضایی استارشیپ اشاره می گردد. گوئین شاتول رئیس اسپیس ایکس در ماه اکتبر گفت که استارشیپ می تواند به جمع آوری زباله های موجود در مدار زمین و ذخیره آنها در خود بپردازد، تا زمانی که به زمین برگردد.

وی در مصاحبه با مجله تایم گفت: این کار آسان نخواهد بود، اما من معتقدم استارشیپ امکان انجام چنین کاری را فراهم می نماید.

استارشیپ یک ابرموشک دو بخشی است که تکمیل آن از آرزوهای اسپیس ایکس است و در حال حاضر در دست توسعه و ساخت است که آخرین نمونه اولیه آن به نام SN15 با موفقیت در ماه مه پرتاب شد و به سلامت هم فرود آمد.

اسپیس ایکس امیدوار است که خاتمه از این موشک برای انتقال انسان به ماه و فراتر از آن استفاده کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1923

به "توانایی استارشیپ در بلع زباله های فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی استارشیپ در بلع زباله های فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید