توضیحات تئاتر مستقل درباره توقف یک نمایش، آخرین سامورایی پنج شنبه به صحنه باز می گردد

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر پردیس تئاتر مستقل مشهد با اشاره به توقف اجرای نمایش آنتیگونه آخرین سامورایی، گفت: این نمایش توقیف نشده و از پنج شنبه دوباره به صحنه باز می گردد.

توضیحات تئاتر مستقل درباره توقف یک نمایش، آخرین سامورایی پنج شنبه به صحنه باز می گردد

حسین اکبرپور در گفت وگو با خبرنگاران در واکنش به خبر لغو یا توقیف نمایش آنتیگونه آخرین سامورایی به کارگردانی امین رضایی اردانی که در پردیس تئاتر مستقل مشهد به روی صحنه رفته بود، اظهار کرد: مشکل این نمایش حل شده و از پنج شنبه، 20 آبان ماه، بار دیگر به صحنه باز می شود. موضوع توقیف این نمایش را قویاً تکذیب می کنم و چنین اتفاقی نیفتاده است؛ چراکه مجوز اجرای آن در اختیار من قرار گرفته است و دارای تاریخ است. هیچ ارگان خاصی نیز با مجموعه پردیس تئاتر مستقل مکاتبه ای مبنی بر لغو نمایش نداشته است و طبق مجوز نمایش حق اجرا دارد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه تئاتر آنتیگونه آخرین سامورایی تولید مجموعه پردیس تئاتر مستقل است امین رضایی -کارگردان نمایش- تعهد داشت تا پس از اتمام اجراهای نمایش پایان پیش خدمت نمایش خود را به روی صحنه ببرد، اما بنا بر دلایلی که به کارگردان نمایش مربوط می شد تأخیری در ارائه مجوز انجام شد که این اتفاق باعث شد تا اجرای نمایش چند روز به عقب بیفتد. بنابراین با توجه به اینکه قرار بود چهارشنبه هفته گذشته اجرای این نمایش آغاز شود، اما مجوز آن جمعه صادر شد و شنبه به دست ما رسید و بلیت فروشی آن را برای روز یکشنبه را آغاز کردیم. آقای رضایی نیز بر این اساس متعهد شد که از روز یکشنبه نمایش خود را به روی صحنه ببرد.

مدیر پردیس تئاتر مستقل مشهد با اشاره به اینکه هماهنگ نبودن کامل در روز اول هر اجرا طبیعی به نظر می رسد، اظهار داشت: به علت آماده نبودن گروه اجرایی، نمایش با 45 دقیقه تاخیر به روی صحنه رفت و در پایان اجرا برای اتاق فرمان مسئله ای پیش آمده بود. آقای رضایی نیز به ما گفتند که مشکل اتاق فرمان باید حل شود و 48 ساعت زمان داده شود تا نمایش آماده شود. بر این اساس نیاز داشتیم که تصمیم گیری جدی انجام دهیم؛ چراکه اگر قرار بود سالن خالی باشد ضرر مالی زیادی به مجموعه وارد می شود، در حالی که قراردادهای بسیاری با گروه های دیگر وجود دارد که تمام آن ها آماده اجرا هستند. با این حال در نهایت با صحبت هایی که انجام دادیم قرار بر این شد تا چند روز دیگر مهلت داده شود تا هم مسائل فنی سالن و هم مسائل گروه اجرایی نمایش حل شود و نمایش دوباره از سر گرفته شود.

اکبرپور در رابطه با مسائلی که در حین روز اول اجرا برای این نمایش به وجود آمده بود، شرح داد: نباید بی انصافی کرد؛ اگر 50 درصد مشکل از سمت امکانات پردیس تئاتر مستقل بوده، 50 درصد نیز گروه اجرایی نمایش مقصر بوده است.

وی در واکنش به صحبت های کارگردان نمایش آنتیگونه یک سامورایی در خصوص عجله پردیس تئاتر مستقل برای به اجرا رفتن این نمایش، اعلام کرد: آقای رضایی موافقت خود را اعلام کرده بود که پس از اجراهای نمایش پایان پیش خدمت نمایش خود را به روی صحنه ببرد، اما پس از آن از ما مهلت دو هفته ای خواست تا کار خود را آماده تر کند. بر این اساس ما نیز با کارگردان های دیگر صحبت کردیم تا هنگام آماده شدن نمایش آنتیگونه آخرین سامورایی به مدت دو هفته یک نمایش دیگر به روی صحنه برود، اما آقای رضایی دوباره به ما اعلام کرد که نیازی به دو هفته زمان وجود ندارد و می تواند نمایش را به صحنه برساند و ما نیز نمایش های دیگر را کنسل کردیم تا نمایش آقای رضایی به روی صحنه برود. بر این اساس اینکه آقای رضایی گفته اند که عجله ای برای اجرا وجود داشته را درک نمی کنم و نمی دانم که این حرف از کجا نشأت می گیرد.

مدیر پردیس تئاتر مستقل اضافه نمود: آقای رضایی از امکانات سالن خبر داشته اند؛ چراکه این نمایش سومین اجرای ایشان در پردیس تئاتر مستقل است و هر امکانات دیگری اعم از نور را که خواستند با جان و دل پذیرفتیم و هزینه آن را متقبل شدیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2079

به "توضیحات تئاتر مستقل درباره توقف یک نمایش، آخرین سامورایی پنج شنبه به صحنه باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات تئاتر مستقل درباره توقف یک نمایش، آخرین سامورایی پنج شنبه به صحنه باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید