تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک مشخص شد

به گزارش اخذ ویزا، هیات دولت در جلسه امروز 16 بهمن ماه خود با پیشنهاد ارائه شده در رابطه با معین تکلیف و ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرد و احتمالا به زودی ترخیص خودروها شروع می گردد.

تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک مشخص شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اطلاعات دریافتی نشان می دهد که در جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت با آنالیز پیشنهاداتی در رابطه با معین تکلیف خودروهای مانده در گمرک موافقت نموده و دستور کار جلسه به زودی ابلاغ و در دستور کار قرار می گیرد.

این در حالی است که تعداد این خودروها 12 هزار و 261 دستگاه بوده که به دلایلی از جمله تغییر شرایط ارزی و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات، ترخیص آنها متوقف و در گمرک ها، بنادر و مناطق دپو شد، اما در نیمه دوم سال گذشته و با مصوبه هیات دولت در مهلتی شش ماهه 7153 دستگاه از آنها ترخیص و 5108 دستگاه دیگر به دلیل پایان مهلت معین شده، در گمرک ها باقی ماند.

در فاصله تیرماه سال جاری تا به امروز رایزنی ها و پیشنهاداتی از سوی دستگاه های مربوطه از جمله وزارت اقتصاد و گمرک برای معین تکلیف این خودروها انجام شد؛ تا اینکه چندی پیش وزیر اقتصاد بعد از بازدید از گمرک خرمشهر دستور آنالیز موضوع را صادر و در نهایت به ارائه پیشنهادی به هیات دولت در این رابطه در ابتدای دی ماه انجامید.

اخیرا ارونقی-معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- گفت که پیشنهادات ارائه شده از سوی کمیته مشتکل از دستگاه های مربوطه از جمله وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک مورد آنالیز قرار گرفته و در نهایت با آن موافقت شده است و با توجه به انجام آنالیز های کارشناسی، این موضوع در جلسه هیات دولت مورد تصمیم گیری نهایی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس امروز چهارشنبه دولت به پیشنهادات رسیده رای مثبت داده و به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

گرچه جزئیات این جلسه و موافقت اجرا شده دقیقا معین نیست اما طبق آنچه پیش تر معاون فنی گمرک ایران اعلام نموده، سه موضوع اصلی مورد توجه قرار داشته است که بر اساس آن در خصوص اول مهلت ترخیص خودروها که در بند (3)مصوبه قبلی هیات دولت درخصوص خودروها مطرح بود، مورد توجه قرار گرفته که باید توسط دولت رسیدگی شود و احتمالاً اعطای مهلتی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین مورد دیگر مربوط به خودروهای بالای 2500 سی سی است که در دو گروه خودروهای منطقه آزاد اروند و همچنین خودروهای متعلق به جانبازان که به قبل از شهریور 1393 بر می شود و وارد گمرک شده است، اختصاص دارد.

در عین حال که در بند دیگر موضوع چگونگی انجام تشریفات ترخیص خودروهایی که مراجع قضایی آنها را معین تکلیف نموده، مورد آنالیز قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 797

به "تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید