جانسون کرسی خود و اکثریت حزبش را در انتخابات بعدی از دست می دهد

به گزارش اخذ ویزا، یک نظرسنجی نشان داده نخست وزیر انگلیس در انتخابات سراسری بعدی که تا سال 2024 برگزار نمی گردد، کرسی خود و همچنین اکثریت حزبش را از دست می دهد.

جانسون کرسی خود و اکثریت حزبش را در انتخابات بعدی از دست می دهد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی اولین مطالعه دقیق درخصوص آرای عمومی نسبت به مدیریت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بر مذاکرات اخیرا به نتیجه رسیده بریگزیت و همچنین همه گیری کووید 19 پس از آن که او برنامه اجازه به خانواده ها برای ملاقات در کریسمس در بخشهایی از جنوب انگلیس را با هدف مبارزه با شیوع این ویروس لغو کرد، محسوب می گردد.

در این نظرسنجی برگزار شده به صورت حوزه به حوزه طی یک دوره چهار هفته ای در ماه دسامبر که از سوی شرکت پژوهشی Focaldata انجام و در نشریه ساندی تایمز منتشر شد، بیش از 22000 نفر مورد پرسش قرار گرفتند.

این نظرسنجی نشان داد که محافظه کاران حاکم در انگلیس در انتخابات سراسری بعدی 81 کرسی خود را از دست خواهند داد و اکثریتی که آنها با 80 کرسی داشتند از دست خواهد رفت. آنها در این شرایط 284 کرسی خواهند داشت در حالی که حزب مخالف کارگر بر اساس این نظرسنجی 282 کرسی کسب خواهد نمود.

همچنین پیش بینی شد که حزب ملی اسکاتلند که خواستار جدایی اسکاتلند از مابقی بریتانیا است 57 کرسی از 59 کرسی در اسکاتلند را به دست می آورد به این معنی که این حزب می تواند به صورت بالقوه نقشی مشخص کننده در شکل دهی به دولت بعدی ایفا نماید.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که نخست وزیر انگلیس نیز در خطر از دست دادن کرسی خود از آکسبریج در غرب لندن است.

سال گذشته میلادی بوریس جانسون پیروزی تاثیرگذاری در انتخابات کسب کرد که به او اجازه خارج ساختن انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از تقریبا نیم قرن روابط نزدیک را داد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1578

به "جانسون کرسی خود و اکثریت حزبش را در انتخابات بعدی از دست می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون کرسی خود و اکثریت حزبش را در انتخابات بعدی از دست می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید