توافق پسابرگزیتی لندن و بروکسل، جانسون جزییات را اعلام می نماید

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه توافقی تاریخی برای دوران بعد از خروج لندن از این اتحادیه (برگزیت) هستند که در حوزه های امنیتی و تجاری به دست آمده و به یک سال تقابل و بن بست میان دو طرف سرانجام می دهد.

توافق پسابرگزیتی لندن و بروکسل، جانسون جزییات را اعلام می نماید

به گزارش بی بی سی، بر اساس توافقی که میان بروکسل و لندن به دست آمده است، دو طرف درباره آینده روابط تجاری و امنیتی به توافقاتی دست یافته اند و قرار است در این راستا از اعمال تعرفه بر کالاهای دو طرف پرهیز گردد.

موضوع قوانین مرتبط با ماهیگیری از جمله مسائلی بود که در کلیت آن توافق هایی به دست آمده است؛ ولی هنوز جزئیات آن به بحث و توافق بیشتر احتیاج دارد.

در این راستا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است تا ساعات آینده و پس از رایزنی تلفنی با اورزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا درباره امضای این توافق، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در دفتر خود؛ جزییات آن را رسانه ای کند.

این در حالیست که مذاکرات دو جانبه میان انگلیس و اتحادیه اروپا ماه هاست بر سر مسایلی همچون سهمیه ماهیگیری و سایر قوانین تجاری اتحادیه اروپا در بن بست قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، انگلیس به طور رسمی در 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد و اکنون در کوشش است تا با اروپا به توافقی دست یابد. اتحادیه اروپا و انگلیس فقط تا انتها امسال میلادی فرصت دارند تا در مورد نوع روابط لندن با بروکسل در شرایط پسابرگزیت به توافق برسند.

اگر هیچ توافق تجاری میان لندن و بروکسل به انجام نرسد، روابط مالی دو طرف تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال 2021 قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1414

به "توافق پسابرگزیتی لندن و بروکسل، جانسون جزییات را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق پسابرگزیتی لندن و بروکسل، جانسون جزییات را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید