حبس 6 ماه تا 2 سال برای متخلفان در اجرای بودجه 1400

به گزارش اخذ ویزا، حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تصویب پیشنهادی در ارتباط با بودجه 1400 در کمیسیون قضایی و حقوقی پرده برداری کرده و می گوید کمیسیون امیدوار است که در تلفیق نیز با این مصوبه موافقت شود. مصوبه ای که به گفته نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، ضمانت اجرایی بودجه 1400 است: تعیین 6 ماه تا یک سال حبس برای متخلفان در اجرای بودجه 1400.

حبس 6 ماه تا 2 سال برای متخلفان در اجرای بودجه 1400

به گزارش اعتمادآنلاین، نوروزی در این باره گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در حین بررسی لایحه بودجه 1400، پیشنهادی در راستای ایجاد ضمانت اجرایی برای قانون بودجه 1400 مصوب کرد به این توضیح که کسانی که تخلف کنند از عمل به قانون مصوب به بودجه سال 1400 بین 6 ماه تا 2 سال زندانی خواهند شد.

او ادامه داد: این کار برای این است که دولت از رئیس جمهور و وزرا گرفته تا مدیران و مسئولان از اجرای قانون تخلف نکنند.

نوروزی در پاسخ به این سوال که بازداشت وزرا تا چه اندازه امکان پذیر است، توضیح داد: آقایان وزیر و مسئول و مدیرکلی اگر بدانند که در صورت تخلف زندان می فرایند، تخلف نمی کنند. امروز همه مسائل ما بدین خاطر است که دولتی ها می گویند، مجلس قانون گذاشته است، اما ما کار خودمان را می کنیم.

او اضافه کرد: وقتی قانون سست بنا می شود آن ها تخلف می کنند، لذا زمانی که قانون گذار مقرره ای بگذارد تا در صورت تخلف متخلفان مورد مواخده قرار گیرند، این کار منجر به اجرای بهتر قانون می شود.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون مجلس با سوال و استیضاح امکان ملزم کردن دولت به پاسخگویی و اجرای قانون را دارد، گفت: بله دارد، و به همین دلیل که این اختیارات را داریم چنین مقرره ای را هم وضع می کنیم. در همه ممالک این طور است که زمانی که قانون گذاری قانونی را وضع می کند ضمانت اجرایی را نیز در این باره در نظر می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این نکته که وزیر وقتی بداند اگر تخلف کند بازداشت می شود، دیگر تخلف نمی کند گفت: وقتی علم به این باشد که در صورت تخلف زندان می رود، یا وزیر نمی شود یا اگر وزیر شد، تخلف نمی کند.

نوروزی در آخر در واکنش به این موضوع که وزیر ممکن است بگوید درباره امری از رئیس جمهور اطاعت کرده و آنچه را مجلس تخلف می داند انجام داده است، گفت: در این صورت وزیر بازداشت می شود تا آدم شود.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1538

به "حبس 6 ماه تا 2 سال برای متخلفان در اجرای بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبس 6 ماه تا 2 سال برای متخلفان در اجرای بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید