خبرنگاران صندلی های سوخت اصفهان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند

به گزارش اخذ ویزا، اصفهان - خبرنگاران - رییس انجمن صندلی داران اصفهان گفت: صندلی های سوخت در این استان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند و ضروری است دستگاه های اجرایی مربوطه در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

خبرنگاران صندلی های سوخت اصفهان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند

صندلی های سوخت یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا بشمار می آید به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ابلاغ کردند که سوختگیری در این صندلی ها فقط با دستکش یک بار مصرف انجام و این مکانها به طور مرتب ضد عفونی گردد.

پیمان کامران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر اینکه مدیران صندلی های سوخت با هزینه خودشان اقدام به تهیه دستکش و مواد ضد عفونی نماینده نموده اند، اضافه نمود: به طور میانگین هر صندلی در هر هفته به یکصد هزار دستکش احتیاج دارد که در بعضی صندلی های پر تردد این احتیاج بیشتر است.

کامران با اشاره به اینکه صندلی های سوخت برای تامین این کالا و مواد ضد عفونی نماینده با مسائل فراوان روبرو هستند، توضیح داد: ما مکاتبههایی با دستگاه های اجرایی مربوطه مانند معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه به ویژه تامین الکل داشتیم اما تا به امروز پاسخی دریافت نکردیم.

وی اعلام نمود: مکاتبههایی نیز با چند واحد فراوری دستکش کردیم اما به ما اعلام شد که این واحدها باید همه فراوریهای خود را به شبکه بهداشت تحویل دهند و در نتیجه، بین صندلیداران توزیع نشد.

رییس انجمن صندلیداران استان اصفهان تاکید نمود: وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانههای مرتبط، دستورهایی را برای اماکنی مانند صندلی های سوخت صادر می نمایند، باید برنامه ریزی درستی نیز در قبال آن صورت گرفته و سهمیههای معینی جهت تامین کالاها و مواد مورد احتیاج آنها معین گردد.

وی با بیان اینکه صندلیداران حاضر هستند که با پول خودشان این مواد را تامین نمایند، اضافه نمود: اما وقتی سهمیهای برای آنها معین نیست، آنها باید در صف انتظار باقی بمانند و دچار مشکل برای تامین مواد و کالاهای مذکور می شوند.

به گفته وی تا کنون فقط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مقداری آب ژاول را در اختیار این انجمن برای توزیع در بین صندلی ها قرار داده است.

کامران همچنین گفت: بر اساس دستورات صادر شده، کارگران صندلی ها ملزم به سوختگیری هستند و اکنون نیز آنها در حد توان خود این کار را انجام می دهند به ویژه برای بانوان و افراد سالمند یا کسانی که دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های موجود هر سکو (شامل چهار نازل) در صندلی های سوخت، یک کارگر دارد، توضیح داد: این امکان برای کارگران وجود ندارد که به صورت همزمان سوختگیری برای چهار خودرو در یک سکو داشته باشند و این دستور اشتباه بود.

کامران با تاکید بر اینکه کارگران صندلیها بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، اضافه نمود: بهترین حالت برای سوختگیری در صندلی ها این است که خود رانندگان با دستکش این کار را انجام دهند.

وی همچنین به بعضی مسائل مالی که برای صندلی های سوخت به وجود آمده است اشاره نمود و گفت: میزان مصرف بنزین در 2 هفته اخیر در اصفهان حدود 40 درصد کاهش یافته و از طرفی، هزینههای صندلیداران افزایش یافته و امید است دولت برای این موضوع، تمهیدات ویژه اتخاذ کند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، اسفند سال جاری دستورالعمل جدیدی برای سوختگیری در صندلی ها با هدف کاهش تماس مراجعان با تجهیزات صندلی ها و همچنین ضدعفونی آنها صادر کرد.

بر اساس این دستورالعمل، به کلیه صندلیداران توزیع فرآورده مایع و سی ان جی اعلام شد تا فرآیند سوختگیری و پرداخت در همه صندلیهای عرضه سوخت، توسط اپراتور انجام گردد.

همچنین تاکید شد که در غیر این صورت، دستکش یکبار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس قرار گیرد و فرآیند سوختگیری و پرداخت بدون دستکش یکبار مصرف انجام نگردد.

از سوی دیگر نازل ها و صفحه رمز کارت سوخت و همچنین اماکن عمومی صندلی ها مانند سرویس بهداشتی به طور دائم با مواد مناسب، ضد عفونی و پایش بهداشتی گردد.

بیش از 270 صندلی سوخت بنزین، نفت و گاز و 160 صندلی سی ان جی در استان اصفهان فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 853

به "خبرنگاران صندلی های سوخت اصفهان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صندلی های سوخت اصفهان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید