خبرنگاران شیوه نامه فعالیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد

به گزارش اخذ ویزا، تهران- خبرنگاران- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نحوه فعالیت این دانشگاه در نیمسال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزش عالی را ابلاغ کرد.

خبرنگاران شیوه نامه فعالیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران، امیرعلی سهراب پور در اطلاعیه ای خطاب به معاونان و رؤسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حضور دانشجویان مقطع دکترای تخصصی و دانشجویان کارشناسی ارشد در آزمایشگاه برای انجام کار سرانجام نامه با رعایت پروتکل های بهداشتی به پس از ماه رمضان موکول می شود.

در ادامه این اطلاعیه 14 بندی آمده است: بدیهی است حضور دستیاران، انترن ها و دانشجویان سایر رشته هایی که در مرحله کارورزی هستند و حضور آنان برای ارائه خدمات ضروری است، باید بر اساس برنامه اعلام شده صورت پذیرد.

سهراب پور در این اطلاعیه می افزاید: چنانچه شرایط ویژه ادامه داشته باشد، آموزش ها به صورت غیرحضوری دنبال می شود و زمان سرانجام نیمسال بر حسب شرایط اعلام می شود. در صورت عادی شدن شرایط، ادامه کلاس ها به صورت حضوری تا سرانجام خرداد و برگزاری امتحانات دروس نظری تا سرانجام تیرماه و انجام کارآموزی ها و دروس عملی و جبران عقب ماندگی آن ها با تمدید مهلت نیمسال تا سرانجام شهریورماه خواهد بود.

در ادامه آمده است: اختیارات کمیسیون موارد خاص دانشگاه قابل تفویض به دانشکده نیست و صرفاً در اختیار دانشگاه است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: امکان حذف یک یا چند درس بدون توجه به لزوم رعایت حداقل واحدهای انتخابی در نیمسال و تقاضای حذف ترم تحصیلی و استفاده از مرخصی تحصیلی، صرفاً برای نیمسال دوم 98 با درخواست کتبی و ذکر پذیرش تبعات آن توسط دانشجو به دانشکده تفویض می شود. (صرفاً این ترم در سقف سنوات مجاز تحصیلی دانشجو محسوب نمی شود)

در بند 6 این اطلاعیه نیز تصریح شده، در صورت لزوم با تشخیص معاونت آموزشی و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، افزایش یک نیمسال به سقف سنوات ارفاقی دانشجویانی که به دلیل حذف واحدهای درسی یا عدم امکان برخورداری از کلاس های حضوری و غیرحضوری و برگزار نشدن جلسه دفاع از سرانجام نامه و رساله با کمبود سنوات روبرو شده اند، مجاز است. اختیار تشخیص و انجام این بند به دانشکده تفویض می شود.

همچنین در صورتی که محدودیت های زمانی و مکانی حاکم بر نیمسال جاری، فراغت از تحصیل دانشجویانی را با تأخیر روبرو سازد، در نیمسال آینده به جبران فرصت از دست رفته، امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو برابر قابل افزایش است. اختیار تشخیص و انجام این بند به دانشکده تفویض می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در ادامه این اطلاعیه اضافه کرد: پیشنهاد معافیت از پرداخت شهریه ثابت صرفاً در نیمسال دوم 98 در خصوص دانشجویان شهریه پرداز، به صورت برگرداندن مبلغ به دانشجو یا بستانکار نمودن دانشجو از سوی معاونت آموزشی دانشگاه در هیأت امنای دانشگاه مطرح می شود و در صورت تصویب هیأت امنا، اجرای می شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دفاع غیرحضوری دانشجویانی که پیش از بروز وضع فعلی به تأیید استاد راهنما و مدیر گروه مربوطه، آمادگی دفاع از سرانجام نامه یا رساله کارشناسی ارشد، دکترای عمومی یا تخصصی و PhD را داشته اند، مطابق مصوبه دانشگاهی اعلام شده در تاریخ 20 فروردین ماه 99 که قابل تسری به دوره های دکترای حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و ... نیز است، قابل انجام بوده و مراتب اجرایی با رعایت مندرجات مصوبه به دانشکده تفویض اختیار می شود.

دانشگاه علوم پزشکی تهران دراین اطلاعیه اعلام کرده که دریافت تا 26 واحد درسی در ترم آینده برای فراغت از تحصیل دانشجویان دوره های کارشناسی و عمومی (درصورت برگزار نشدن ترم تابستانی) امکانپذیر است. اختیار تشخیص و انجام این بند به دانشکده تفویض می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه اطلاعیه دانشگاه اضافه کرده که شیوه و زمان برگزاری آزمون های مختلف اعلام می شود.

سهراب پور در ادامه تصریح کرده که با توجه به بررسی زوایای مختلف موضوع و نداشتن قابلیت اجرا، پیشنهاد میهمانی به محل اقامت دانشجو در میانه نیسمال جاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا نمی شود.

وی درباره برگزاری آزمون صلاحیت بالینی رشته پزشکی عمومی نیز مطرح نمود: پیشنهاد حذف شرط قبولی در این آزمون برای فارغ التحصیلی، صرفاً در شرایط موجود، به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی وزارتخانه ارسال شده و منتظر پاسخ هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سرانجام این اطلاعیه گفته که خارج از این موارد و نیز در ارتباط با مصوبات تفویض شده به دانشکده در موارد بروز اختلاف، مرجع رسیدگی و تصمیم گیری نهایی، معاونت آموزشی دانشگاه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 946

به "خبرنگاران شیوه نامه فعالیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوه نامه فعالیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید