خواص بی نظیر روغن آرگان برای پوست و مو

به گزارش اخذ ویزا، روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب ضروری و غنی از ویتامین های ای و آ، امگا 6 و 9 است. خواص روغن آرگان با فرایند پیری پوست مقابله میکند.

خواص بی نظیر روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان نوعی روغن گیاهی است که از دانه های میوه درخت آرگان به دست می آید. این درختبومی کشور مراکش است و جالب است بدانید تا سال 2002 تنها در این کشور یافت میشد ولی از آن سال به بعد شهرت جهاتی یافته است و امروزه از این روغن در صنایع آرایشی وبهداشتی استفاده فراوان میگردد. وجود مقادیر فراوان اسیدهای چرب مفید و ویتامینآ، امگا 6 و امگا 9در دانههای اینمیوه کوچک، یاری بزرگی در ساخت محصولات جوان سازی و رفع چربی اضافی پوست در سالهایاخیر بوده است. همچنین یاری به افزایش مقاومت و رشد موها، جلوگیری از وز و خشک شدنمو، درمان موخوره و شوره سر از دیگر خواص روغن موجود در میوهآرگاناست . جالب است بدانیدخواص روغن آرگان تنها به صورت استفاده موضعی برای زیبایی نبوده و مصرف خوراکی نیزدارد و در بعضی کشورها به یکی از پراستفاده ترین روغنها تبدیل شده است. برای آشناییبا خواص روغن آرگان برای پوست و مو با خبرنگاران همراه شوید.

خواص روغن آرگان برای پوست

بعضی از مهمترین کاربردهای روغن آرگان به صورت موضعی شامل موارد زیرمیگردد:

  • روغن ارگان دارای مقادیر فراوانی از ویتامین آ است، از همین رو برای تغذیهپوست بسیار مفید است و به محو آثار پیری پوست یاری شایانی میکند.استفاده روزانه از این روغن ضمن رفع کردن چین و چوک پوست، پوست صورت را نرمتر،شفافتر و درخشان تر میکند. استفاده از این روغن حتی برای پوستهای دچار جوش و آکنه نیزمفید خواهد بود و به تعادل چربی سطح پوست یاری می نماید.
  • از دیگر خواص روغن آرگان یاری به درمان اگزما است. همچنین استفادهاز این روغن جای جوش و زخم رابهبود می بخشد والتهاب های پوستی راکاهش می دهد.
  • استفاده از روغن آرگان الاسیسته پوست راافزایش میدهد و به دلیل داشتنقابلیت ارتجاعی از پیر شدن پوست محافظت و در ترمیم و بازسازی سلول های پوستموثر است.
  • استفاده از روغن آرگان به عنوان یک لوسیون نرم کننده پوست برای کلبدن مفید است و از ایجاد ترکهای پوست ناشی از دوران بارداری پیشگیری میکند.

طریقه مصرف روغن آرگان برای پوست

پوست خود را کاملا تمیز کنید، سپس چند قطره روغن آرگان خالص را بر رویپوست صورت و گردن به مدت حداکثر 5 دقیقهماساژ دهید. به دلیل جذب بالاتر سلول های پوست در شب، توصیه میشود این کار را درشب و قبل از خواب انجام دهید .

خواص روغن آرگان برای مو

  • از روغن آرگان برای درمان شوره سر و موخوره استفاده میشود. همچنینخواص روغن آرگان و ویتامین های موجود در آن،آسیبهای مو که به دلیل استفاده نادرست از سشوار و اطوی مو بدلیل حرارت زیادب وجود میآید را درمان می نماید .
  • استفاده از روغن آرگان به تقویت موها یاری زیادی میکند و به همین جهت برایجلوگیری از ریزش مو نیز کاربرد دارد.
  • مصرف روغن آرگان به صاف شدن موهای مجعد یاری میکند و خشکی و وز شدنمو ناشی از آسیبهای وارد آمده بر اثر رنگ و دکلره نمودن موها را رفع میکند.

طریقه مصرف روغن ارگان برای موها

برای استفاده از خواص روغن آرگان برای موها ضروری است، دو بار در هفته 20 دقیقه پیش از شست و شوی موها، مقداری ازاین روغن را بر روی پوست سر ماساژ دهید. این روش موجب تقویت مو ها از ریشه ومتعادل نمودن چربی پوست سر و رفع شوره میشود.همچنینمی توانید پس از شست و شو از این روغن بر روی ساقه مو به مقدار چند قطره استفادهنمایید تا شفافیت و نرمی ابریشمی را تجربه کرده و به پیشگیری و درمان موخوره یاریکنید .

طرز تهیه روغن آرگان

طرز تهیه این روغن بسیار خاص است و جالب است بدانید حتی امروز هم ایناطمینان وجود دارد که فراوری کنندگان روغن ارگان اصل، برای فراوری این روغن هیچمداخله ای در چرخه طبیعی ساخت و فراوری آن انجام نمیدهند.

بزهای کوهی مراکشی که تامری نامیده می شوند، میوه درخت ارگان را میخورند،این بزها از درخت بالا میروند تا بتوانند هسته میوه را بخورند،گاهی 10 بز یا بیشتردر یک زمان بر روی یک درخت دیده می شوند. علت بالا رفتن این تعداد زیاد از یک درختاین است که طول درخت حدود 10 متر می باشد.

فراوریکنندگان از مدفوع این بزها که داراى هسته میوه کاملا هضم نشده است،براى فراوری و تهیه روغن آرگان استفاده میکنند. به همین علت است که قیمت این روغنبسیار گران میباشد.

منابع : دکتر سلام،پزشک آنلاین، الو دکتر، arganole.com

منبع: setare.com
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1397

به "خواص بی نظیر روغن آرگان برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بی نظیر روغن آرگان برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید