دیپلمات روس: نژادپرستی در همه عرصه های اجتماعی آمریکا گسترش یافته است

به گزارش اخذ ویزا، نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: آمار مختلف از نرخ بیکاری و درآمد سیاهپوستان گرفته تا بودجه مدارس، بیمه اجتماعی و خدمات پزشکی، وجود نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را به خوبی نشان می دهد.

دیپلمات روس: نژادپرستی در همه عرصه های اجتماعی آمریکا گسترش یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: الکساندر لوکاشویچ نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا اظهار داشت که نژاد پرستی سیستماتیک تمام عرصه ه ای زندگی در جامعه آمریکا را تحت نفوذ خود قرار داده است.

به گفته وی، آمار مختلف در ایالات متحده این مسئله را به خوبی آشکار نموده است. برای مثال، در بین آمریکایی های آفریقایی تبار، نرخ بیکاری به مراتب بیشتر از جمعیت سفید پوست در این کشور است. علاوه بر این، به طور متوسط ، یک کارگر سیاه پوست آمریکایی تقریباً 62 درصد از درآمد یک کارگر سفید پوست را دریافت می نماید.

لوکاشویچ یادآور شد: در عین حال، در ایالات متحده تقسیم مدارس به سفید و سیاه همچنان حفظ شده و تأمین اعتبار برای دانش آموزان در مدارس نوع اول به مراتب بسیار بیشتر از مدارس سیاهپوستان است.

نماینده دائم روسیه همچنین گفت: آمار نشان داده است که در ایالات متحده رنگین پوستان در مقایسه با سفید پوستان کمتر پیروز به دریافت وام مسکن، بیمه اجتماعی و حتی خدمات پزشکی مناسب می شوند. علاوه بر این، آمریکایی های آفریقایی اغلب در جاده های آمریکا، بدون دلیل متوقف شده، جستجو می شوند و در صورت تخلف از قانون، مجازات شدیدتری دارند.

این دیپلمات اضافه نمود: همه این ارقام و حقایق به وضوح گستردگی نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاه پوستان در ایالات متحده را تأیید می نمایند. این آمار گویای این واقعیت هستند که مقامات آمریکایی که مدام درباره دموکراسی شکوفا در ایالات متحده صحبت می نمایند، مدتهای بسیار زیادی است که از پذیرفتن وجود خاری که در چشم خودشان وجود دارد خودداری می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1121

به "دیپلمات روس: نژادپرستی در همه عرصه های اجتماعی آمریکا گسترش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: نژادپرستی در همه عرصه های اجتماعی آمریکا گسترش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید