رئیسی: پیشنهاد صدور قطعنامه علیه ایران ناقض روح مذاکره بود

به گزارش اخذ ویزا، رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند باشد، گفت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آن ها است.

رئیسی: پیشنهاد صدور قطعنامه علیه ایران ناقض روح مذاکره بود

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آئین دریافت استوارنامه نادین اولیویری لوزانو سفیر نو سوئیس با اشاره به قدمت بیش از 100 ساله روابط دو کشور گفت: ایران آماده توسعه حداکثری روابط با همه کشور ها از جمله سوئیس در عرصه های تجاری، مالی و سیاسی است.

رئیس جمهور بعلاوه با اشاره به نقش دیپلماتیک سفارت سوئیس در تهران اضافه کرد: آمریکا و کشور های اروپایی در قبال ایران گرفتار اشتباه محاسباتی هستند و امیدوارم شما واقعیات ایران را به دولت متبوع و دیگر کشور ها منتقل کنید تا متوجه شوند که ایران علیرغم دشمنی ها، به پیشرفت خود ادامه داده است و سیاست های سلطه طلبانه آن ها اثر معکوس گذاشته است.

رئیسی گفت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آن ها است.

رئیس جمهور توضیح داد: آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند بماند.

نادین اولیویری لوزانو سفیر نو سوئیس نیز در این مراسم گفت: ایران و سوئیس در بیش از 100 سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، همیشه تعاملات و همکاری های مثبت و سازنده ای با یکدیگر داشته اند.

سفیر سوئیس با اشاره به نقشه راه روابط تهران و برن گفت: به عنوان سفیر سوئیس برنامه اصلی من کوشش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2288

به "رئیسی: پیشنهاد صدور قطعنامه علیه ایران ناقض روح مذاکره بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: پیشنهاد صدور قطعنامه علیه ایران ناقض روح مذاکره بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید