روابط بین الملل دانشگاه یزد و دانشگاه های ایتالیا توسعه می یابد

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد با اشاره به اینکه نخستین نشست به میزبانی اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در رم تشکیل شد، گفت: دانشگاه یزد در این نشست برای ایجاد و توسعه روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه های ایتالیا در راستای رسالت آموزشی و پژوهشی اعلام آمادگی کرد.

روابط بین الملل دانشگاه یزد و دانشگاه های ایتالیا توسعه می یابد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

محسن عباسی هرفته به تشریح ظرفیت های آموزشی دانشگاه یزد پرداخت و اضافه نمود: آماده ایم با دانشگاه های ایتالیا در زمینه های مختلف همکاری داشته باشیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز در این نشست به بیان فرصت های موجود و راه های ایجاد و توسعه روابط فرهنگی مابین ایران و ایتالیا پرداخت و از حضور پر رنگ و مستمر دانشگاه های کشور در ایتالیا در چارچوب سیاست های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

نشست بعدی نیز با حضور رایزن فرهنگی ایران اکبر قولی، نماینده دانشگاه یزد و نماینده دانشگاه پسکارای ایتالیا برگزار و نمایندگان هر دو دانشگاه به معرفی دانشگاه های خود و سازوکار تعاملی مدنظرشان پرداختند.

در نهایت با ترسیم چشم انداز و اهداف مشابه و حوزه های آموزشی و پژوهشی مشترک میان دو دانشگاه، مقرر شد متن تفاهم نامه در اسرع وقت تنظیم و برای نهایی شدن به تایید روسای دو دانشگاه برسد.

نماینده دانشگاه پسکارا متن پیشنهادی این دانشگاه را ارائه کرد تا بعد از اصلاح و تکمیل از سوی دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه یزد، تشریفات رسمی آن پیگیری گردد.

به همین دلیل طرفین برای پذیرایی از هیئت های دانشگاهی یکدیگر در شروع سال تحصیلی آینده اعلام امادگی کردند.

نشست سومی نیز به همین دلیل فی مابین نماینده دانشگاه یزد و مسئولان دانشکده معماری سپینزا برگزار گردید.

در این نشست ابتدا پروفسور استراپا رئیس بخش دکترای دانشکده به بیان اهداف و حوزه های پژوهشی مورد نظر آن دانشکده پرداخت و بیان داشت: با توجه به حضور دانشجویان باهوش و کوشای ایرانی و شناختی که از شهر یزد دارد، همکاری با دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برایشان مغتنم است.

وی با اشاره به سفر خود در گذشته به یزد، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک در قالب یک گروه پژوهشی و آموزشی به یزد سفر نمایند.

عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری یزد نیز با اشاره به اهداف دانشگاه یزد در برقراری این نوع ارتباطات و همکاری های مشترک، تعامل میان این دو دانشگاه را با توجه به مشترکات علمی و اهداف مشخصی که در تداوم معماری گذشته فاخر و باهویت کشورهایشان دارند، مبارک و امیدوار نماینده دانست.

محسن عباسی هرفته، دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد را اولین دانشکده معماری ایران در بافت تاریخی و اولین دانشکده معماری خارج از پایتخت معرفی کرد که در راستای همین جنس دغدغه ها، در بافت تاریخی مستقر شده است.

اصول طراحی در بافت ها و بناهای تاریخی، رویکردهای تغییر کاربری بناهای تاریخی، نسبت میان معماری امروز و گذشته اهم موضوعاتی بود که طرفین در این نشست در مورد آن به بحث و مذاکره نشستند.

با شکل گیری حوزه های همکاری مشترک در طی این نشست، مقرر شد سند همکاری دوطرف که از سوی دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه یزد تهیه و به دانشگاه سپینزا ارسال شده بود، در نهایت تا اول مهر ماه امسال به امضاء طرفین در سطح روسای دو دانشگاه و ریاست دانشکده ها برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 424

به "روابط بین الملل دانشگاه یزد و دانشگاه های ایتالیا توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط بین الملل دانشگاه یزد و دانشگاه های ایتالیا توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید