عربستان، نگاهی به کارنامه سیاه و ضد بشری آل سعود طی سال های اخیر

به گزارش اخذ ویزا، رژیم آل سعود درحالی برای بهبود چهره خود در جهان تلاش می کند که کارنامه ای سیاه از جنایت های ضد بشری دارد.

عربستان، نگاهی به کارنامه سیاه و ضد بشری آل سعود طی سال های اخیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل الخلیج الجدید، وزارت دفاع عربستان در 10 آوریل با صدور بیانیه ای از اجرای حکم اعدام سه سرباز این کشور خبر داد که بر اساس بیانیه وزرات خانه مذکور این سه فرد جرم خیانت بزرگ را مرتکب شده زیرا تحقیقات از آنها ثابت کرد آن ها با دشمن علیه عربستان و منافع نظامی آن همکاری کرده اند. این افراد بعد از اثبات محکومیت آنها و طی روال اداری، به اعدام محکوم شدند و این حکم در فرماندهی منطقه جنوبی اجرا شد.

جزییاتی دیگری از جرم و گناه این سربازان اعلام نشد.

علی الاحمد منتقد رژیم آل سعود در واشنگتن گفت که کلیپی از سربازان در حال سوزاندن و زیر پا گذاشتن عکس محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در توییتر منتشر شده بود.

با توجه به جنایت ها و سیاست رژیم سعودی دلایل اعدام سربازان می تواند از جمله دست داشتن در فروش غیرقانونی سلاح در یمن یا شاید توهین به رژیم آل سعود و سوزاندن تصویر ولیعهد سعودی باشد.

اگر دلیل اعدام سربازان به دلیل سوزاندن تصویر ولیعهد سعودی باشد این امر باعث می شود چهره ولیعهد سعودی سیاه تر از قبل شود، درحالی که پیش از این هم سازمان اطلاعات آمریکا محمد بن سلمان را به مشارکت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در سال 2018 متهم کرد و هرچه بن سلمان تلاش کند، قادر نخواهد بود این جنایت را از انظار جهانیان بپوشاند.

عصبانیت ولیعهد سعودی منجر به کشته شدن خاشقجی شد. وی عربستان را ترک کرد و به دلیل اینکه یکی از ستون نویس های روزنامه واشنگتن پست بود و از سیاست ولیعهد سعودی انتقاد می کرد، کشته شد.

بازداشت منتقدان سعودی

بازرگانان و سیاستمداران غربی و مشتاق معامله با عربستان سعودی، باید اقدامات این شاهزاده بی پروا از جمله رهبری جنگ یمن که بن سلمان معتقد بود ظرف چند هفته پیروز می شود، اما اکنون وارد هفتمین سال خود می شود، را در نظر بگیرند.

همچنین محاصره قطر در ژوئن 2017 ،دستگیری و بازداشت بیش از 400 سعودی بازرگانان و شخصیت های ارشد و میلیون ها دلار باج گیری از آن ها از دیگر اقدامات بن سلمان است.

زندانی شدن لجین الهذلول، فعال برجسته سعودی، در راهروهای قدرت سیاسی غرب به هیچ وجه اضطراب ایجاد نکرد درحالی که وی از زمان دستگیری در ماه مه 2018 تحت شکنجه و شوک الکترونیکی قرار گرفت و در نهایت محاکمه شد.

انتها لجین الهذلول پس از 1001 روز زندانی در فوریه سال جاری تحت شرایط سخت و خاصی آزاد شد و مقامات سعودی هرگز به ادعاهای وی در مورد شکنجه اش توجهی نکردند.

هزاران زندانی سیاسی در زندان های آل سعود بر اثر شکنجه مقامات سعودی دچار نقض عضو از جمله از ناحیه پا شده اند.

شکنجه های آل سعود شامل سلمان العوده مبلغ شاخص سعودی و همچنین عبدالرحمن السدحان فعال سعودی شد که وی اخیرا به 20 سال زندان به دلیل انتقادش در توییتر از آل سعود محکوم شد.

چهره سیاه محمد بن سلمان

هر قدمی که بن سلمان برای احیای چهره خود و بازنمایی عربستان به نام جامعه ای مدرن و باز که اسلام میانه رو در آن رونق دارد ، برمی دارد ، زنی به نام خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقجی برای یادآوری جنایت وی ظاهر می شود.

هنگامی که بن سلمان سعی کرد از صندوق سرمایه گذاری عمومی سعودی برای خرید نیوکاسل یونایتد، یک باشگاه فوتبال در انگلستان استفاده کند، خدیجه چنگیز برای به چالش کشیدن پیشنهاد این تصرف در آنجا بود بدین ترتیب ولیعهد سعودی در این زمینه شکست خورد.

همچنین زمانی که ولیعهد سعودی 100 میلیون دلار برای میزبانی رقابت میان آنتونی جوشوا و تایسون فیوری بوکسورهای انگلیسی هزینه کرد، خدیجه چنگیز از روزنامه تلگراف برای ابراز خشم خود استفاده کرد و گفت: من بعد از این همه مدت نمی توانم باور کنم درحالی که همه شواهد گناه و جنایت ولیعهد سعودی را اثبات می کنند ولی با این وجود عربستان می تواند میزبان رویدادهای ورزشی جهانی باشد و ولیعهد سعودی چنین اقدامی را در راستای بهبود وجه خود در سطح جهان انجام می دهد.

رویدادهای ورزشی و فعالیت های پرهزینه ولیعهد سعودی، ننگ قتل خاشقجی را از بین نخواهد برد و وی برای بهبود چهره خود، مجبور است عدالت را در مورد الهذلول اجرا کند و اتهامات علیه العوده را کنار بگذارد و او را آزاد کند و همچنین به حبس غیرعادلانه السدحان انتها دهد و هزاران زندانی آزادی بیان را هم آزاد کند. همچنین وی مجبور است مسئولیت جنایت خود را بپذیرد و به آن ها اعتراف کند درحالی که بر اساس نظریه بسیاری از کارشناسان وی چنین اقداماتی را انجام نمی دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1908

به "عربستان، نگاهی به کارنامه سیاه و ضد بشری آل سعود طی سال های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، نگاهی به کارنامه سیاه و ضد بشری آل سعود طی سال های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید