تور آلمان ارزان: فوتی های کرونا در آلمان رکورد زد؛ برلین هم در فکر قرنطینه واکسن نزده ها

به گزارش اخذ ویزا، در حالی که دولت آلمان در پی اعمال محدودیت های سخت تر برای افرادی است که واکسن کرونا دریافت نکرده اند، مرگ و میر روزانه ناشی از همه گیری در این کشور اروپایی بالاترین رکورد را در بیش از پنج ماه گذشته ثبت کرد.

تور آلمان ارزان: فوتی های کرونا در آلمان رکورد زد؛ برلین هم در فکر قرنطینه واکسن نزده ها

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرگ و میر روزانه ویروس کرونا در آلمان بیشترین افزایش را در بیش از پنج ماه گذشته داشته و قانون گذاران این کشور در حال مباحثه درباره چگونگی مهار موج چهارم این همه گیری هستند.

به گزارش بلومبرگ، آنگلا مرکل صدراعظم در حال خروج آلمان و اولاف شولتز سوسیال دموکرات که میخواهد در ماه آینده سوگند یاد کند تا جای مرکل را بگیرد، قرار است در کنفرانس ویدئویی با سران استانی در روز پنجشنبه درباره گام های بعدی مهار کرونا گفت وگو نمایند.

ائتلاف نو که شامل سبزها و دموکرات های آزاد هوادار کسب وکار است، در حال برنامه ریزی است تا اواخر این هفته قانونی را ارائه کند که محدودیت های سخت تری را برای افرادی که واکسن کرونا دریافت ننموده اند، از جمله احتیاج به آزمایش برای رفتن به محل کار و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، اعمال کند.

دیرک ویزه معاون رئیس انجمن حزب سوسیال دموکرات در مجلس آلمان روز سه شنبه گفت: در واقع یک قرنطینه برای افراد واکسینه نشده در راه است.

به گزارش بلومبرگ، با کمتر از 70 درصد واکسیناسیون کامل در برابر این بیماری، بزرگترین اقتصاد اروپا از همتایان غربی مانند اسپانیا، ایتالیا و پرتغال عقب مانده که باعث شده آلمان با موج شیوع نو روبرو گردد. نرخ روزانه ابتلا در آلمان در حال شکستن رکوردهای ثبت شده در زمستان گذشته است، زمانی که جمعیت این کشور اروپایی عمدتاً در برابر کرونا بی دفاع بودند.

موسسه رابرت کخ آلمان روز سه شنبه یک افزایش دیگر در نرخ ابتلا در سراسر این کشور را گزارش داد. موارد طی هفت روز گذشته به رکورد 312.4 در هر 100000 نفر رسید. 265 نفر هم در شبانه روز گذشته در آلمان بر اثر کرونا جان باختند که بالاترین افزایش روزانه فوتی ها از 27 مه بوده است.

عملکرد آلمان به علت انتقال قدرت کند شده و مرکل نقش سرپرست را در حالی که مذاکرات بر سر تشکیل دولت نو در این کشور ادامه دارد، عهده دار است.

احزاب بالقوه ائتلاف حاکم در برابر قرنطینه عمومی مقاومت می نمایند و تمایل به قوانین نو با اختیارات بیشتر برای استان های آلمان به منظور اعمال محدودیت دارند. اقدامات فوق العاده کنونی در جهت مقابله با کرونا در آلمان 25 نوامبر (چهارم آذر) به خاتمه می رسد.

اتریش از روز دوشنبه به اولین کشوری تبدیل شد که قرنطینه برای افراد غیرواکسینه را اعمال کرد. الکساندر شالنبرگ صدراعظم اتریش روز یکشنبه اظهار داشت از روز دوشنبه میلیون ها نفر را که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده اند، در قرنطینه قرار می دهد تا با افزایش بی سابقه شیوع کرونا در این کشور مقابله کند.

اروپا دوباره به کانون همه گیری کووید-19 تبدیل شده و بعضی از دولت ها را وادار نموده که دوباره محدودیت ها را اعمال نمایند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه گزارش داد مقدار ابتلا به کرونا طی هفت روز قبل در قاره اروپا 10 درصد افزایش داشت. به گفته سازمان جهانی بهداشت، با این فرایند، اروپا تنها منطقه ای در جهان بود که مقدار ابتلا به کرونا و مرگ و میر بر اثر آن با فرایند صعودی روبرو شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد این ششمین هفته متوالی بود که نرخ ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن در قاره سبز فرایند صعودی داشت. از میان 61 کشوری که سازمان جهانی بهداشت نامشان را در منطقه اروپا ثبت نموده 42 درصد جهش دست کم 10 درصدی در موارد ابتلا را طی هفت روز مذکور ثبت کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2072

به "تور آلمان ارزان: فوتی های کرونا در آلمان رکورد زد؛ برلین هم در فکر قرنطینه واکسن نزده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: فوتی های کرونا در آلمان رکورد زد؛ برلین هم در فکر قرنطینه واکسن نزده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید